ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 06.10.2017, 21:44

جهانگیری: امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد


شرق: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، روز گذشته در واکنش به خبر دستگیری برادرش «مهدی جهانگیری» در اینستاگرام خود نوشت: «اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچ‌گونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. مسئله قابل پیش‌بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود».

خبر بازداشت برادر اسحاق جهانگیری را سایت «تابناک» که به محسن رضایی نزدیک است، در اولین ساعت روز جمعه منتشر کرد. تابناک در خبری اختصاصی با تیتر «برادر معاون رئیس‌جمهور بازداشت شد»، نوشت: «مهدی جهانگیری، رئيس گروه مالی گردشگری و نایب‌رئيس اتاق بازرگانی تهران، بازداشت شد. برادر معاون رئیس‌جمهور پیش از این در فضای افکار عمومی با اتهاماتی مواجه شده بود که کوشیده بود پاسخ‌هایی به آنها بدهد اما این پاسخ‌ها منضم به مستنداتی نبود. برخی از اتهامات متوجه حضور او در بانک گردشگری بود».

این سایت همچنین نوشت: «برادر معاون رئیس‌جمهور، بنیان‌گذار و مؤسس بانک گردشگری بوده است. شركت سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران مشهور به سمگا نیز  بخشی از حوزه تحت مدیریت جهانگیری است. او همچنین  سوابق همکاری طولانی با طیف مشایی در دولت احمدی‌نژاد و همچنین با دولت کنونی داشته است».

تابناک همچنین نوشت که علت بازداشت مهدی جهانگیری دقیقا مشخص نیست. برادر کوچک معاون اول رئيس‌جمهوری، مؤسس بانک گردشگری است، این همان بانکی است که در سال ۸۷، اسفندیار رحیم‌مشایی، نزدیک‌ترین فرد به محمود احمدی‌نژاد، زمانی که رئيس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود، قول تأسیس آن را داده بود. شاید به همین دلیل بود که رسانه‌های اصولگرا در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری از اموال مهدی جهانگیری صحبت می‌کردند و به دنبال رابطه او با مشایی بودند. علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس هم در همین رابطه اتهاماتی را به مهدی جهانگیری وارد کرد که با واکنش او مواجه شد.