ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 03.10.2017, 19:23

حکایت قادر و مردم شهر مالاتیا ترکیه


صاحب این عکس؛ قادر نام دارد، او ثبات عقلی ندارد. فکر می‌کند چوبی که سوار آن است یک ماشین مرسدس است. قادر به هر نقطه از شهر مالاتیا (یکی از شهرهای مرکزی ترکیه) که بخواهد برود با مرسدسش می‌رود.

تا اینجای قضیه عادی بنظر می‌رسد اما:

تقریبا همه مردم شهر بزرگی چون مالاتیا؛ بنز خیالی قادر را پذیرفته‌اند و با چوب او مثل یک ماشین برخورد می‌کنند. قادر در چراغ‌های قرمز می‌ایستد. رانندگان مالاتیا هر چقدر هم عجله داشته باشند به قادر حق تقدم در عبور می‌دهند. موقع پارک ماشین، مرسدس قادر را هم در نظر می‌گیرند.

همه شهر حواسشان جمع است تا افرادی که از شهرهای دیگر به مالاتیا می‌آیند و قادر را نمی‌شناسند چیزی به او نگویند که ناراحت شود.

قادر عاشق ماشینش است او آن را به نمایندگی‌های تعمیر مرسدس در مالاتیا می‌برد.

در آنجا مکانیک‌ها با جدیت مشکلات فنی ماشینش را به قادر توضیح می‌دهند، شاید باور نکنید اما پلیس‌های ترافیک شهر مالاتیا هم حواسشان به قادر هست.

تا کنون چندین بار به‌خاطر ورود ممنوع، سرعت زیاد، حرکت در پیاده رو و پارک ممنوع او را جریمه کرده‌اند. در زمان‌های مشخص هم از قادر می‌خواهند ماشینش را به دفاتر معاینه فنی ببرد.

مردم یک شهر با همه مشکلاتی که دارند، با همه مشکلاتی که قادر با مرسدس خیالی‌اش می‌تواند برای ترافیک شهر بزرگی چون مالاتیا (که اغلب در مرکز شهر در تردد است) درست کند باز برای خراب نکردن رویای قادر و نشکستن دلش چوب او را مرسدس می‌بینند و با او در خیابان‌ها مثل یک راننده مرسدس برخورد می‌کنند.

منبع: کانال دموکراسى