ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 02.10.2017, 14:44

محکومیت ۶ چهره اصلاح‌طلب به یک‌سال حبس تعزیری


حجت کرمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با رای صادره از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب درباره پرونده ۷ چهره اصلاح‌طلب گفت: من به همراه آقای پوربابایی وکیل پنج نفر از این افراد هستیم که امروز با مراجعه به شعبه مربوطه، رای به ما ابلاغ شده است و هنوز رای به دو نفر دیگر ابلاغ نشده است.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: موکلین بنده با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، یعنی فعالیت تبلیغی علیه نظام، به یک‌سال حبس محکوم شدند.

این حقوقدان افزود: همچنین طبق رای صادره از دادگاه، موکلین من بعنوان مجازات تکمیلی به ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در فضای مجازی و مطبوعات محروم شدند.

وی افزود: حکم صادره غیرقطعی است و در فرصت قانونی امکان تجدیدنظرخواهی از آن وجود دارد.

کرمانی در حال حاضر وکالت پرونده محمدرضا خاتمی، حمیدرضا جلایی‌پور، حسین کاشفی و آذر منصوری را برعهده دارد  و هوشنگ پوربابایی نیز وکیل محسن صفایی‌فراهانی در همین پرونده است.

هوشنگ پوربابایی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تایید خبر ابلاغ حکم ۷ چهره اصلاح‌طلب عنوان کرد: در فرصت قانونی نسبت به حکم اولیه اعتراض خواهیم کرد.

بر این اساس از ۷ چهره اصلاح‌طلب ۶ نفر به یکسال حبس تعزیری محکوم شده‌اند و شنیده‌ها حاکی از آن است که محمد نعیمی‌پور در این میان به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.