ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 05.09.2017, 8:39

واکنش سخنگوی دولت به اظهارات اژه‌ای: مشکل حصر باید حل شود


سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات کذب و غیرمسوولانه‌ی اژه‌ای که گفته بود بر اساس تصمیم شورای امنیت ملی حصر کماکان ادامه دارد، با اعلام اینکه مواضع رییس جمهور در مساله حصر صریح، شفاف و قاطعانه در شورای عالی امنیت ملی اعلام شده از دبیر شورا تقاضا کرد در این مساله اطلاع رسانی کند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت درباره مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی امنیت ملی در موضوع حصر گفت: در جلسه شورای عالی امنیت ملی رئیس جمهور مواضع صریح، شفاف و قاطعانه گرفتند، از دبیر شورا می‌خواهم آنچه تشخیص می‌دهد را درباره جلسات شورای عالی امنیت ملی اطلاع رسانی کند چون مباحث در این جلسه مباحث امنیتی است.

وی ادامه داد:مشکل حصر باید حل شود همه موضع دولت را می دانید، بگذارید این مساله از طریق مسیر خود پیش برود، باید بتوانیم زمینه‌ای فراهم شود تا این مشکل حل شود. جایگاه رفیع رهبری برای ما محترم و امنیت کشور برای ما مهم است، اجازه بدهید این مساله از طریق روش منطقی دنبال شود، اطلاع رسانی درباره تصمیمات شورای عالی امنیت ملی را به دبیر این شورا واگذار کنیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:حصر تصمیم شورای عالی امنیت ملی و پیش از دولت روحانی بوده است.

نوبخت درحالی این اظهارات را بیان کرد که روز یکشنبه محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود خبر از تصمیم شورای امنیت ملی در ارتباط با تداوم حصر داده بود. البته محسنی اژه‌ای یک روز بعد در جمع خبرنگاران اظهارات خود را اصلاح کرد و گفت: در جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی موضوع حصر مطرح می‌شود، تصمیم جدیدی گرفته نمی‌شود و حصر کماکان به قوت خود باقی است.

وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر حصر سران فتنه گفت: مصوبه شورای عالی امنیت ملی قانونی و لازم الاجرا است و هیچ کس حق مخالفت با آن را ندارد. در جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی موضوع حصر مطرح می‌شود، تصمیم جدیدى گرفته نمیشود و حصرکماکان بقوت خودباقى است.