ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 03.09.2017, 20:56

بیانیه «انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران» درباره مهدی خزعلی


بیانیه «انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران»،
در مورد وضعیت دکتر مهدی خزعلی،  و درخواست رسیدگى و حل مساله از قوه قضاییه

در بخشی از این بیانیه آمده است:

«‎انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران»، با تاکید بر پایبندی همگان به قانون، “بازداشت” و “حبس” را شیوه مناسبی برای مواجهه با منتقدانی که صرفا سخن گفته و ابراز عقیده کرده‌اند، نمی‌داند.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

‎ خبر حال نامساعد دکتر مهدی خزعلی، به دنبال اعتصاب غذا ، موجب نگرانی است. فارغ از پرداختن به جزئیات پرونده و چرائی بازداشت غافلگیرانه، که اطلاعات و اخبار کافی از ان در دست نیست، و جدای از محتواى نظرات ایشان،  نمی توان از پیشامد چنین رویدادى ظهار تاسف نکرد.

‎ همه كسانیكه دل در گرو استقلال ، پیشرفت و آبادانی ایران داشته و هدف آزادی و مردم سالاری در چارچوب مرام اصلاح طلبی را دنبال می کنند، بخوبی می دانند که، منش و مشی اصلاح طلبی با اعتدال، صبوری، دوری از تنش و نیز جلوگیری از امنیتی شدن فضای سیاسی جامعه همراه بوده و همگامی با سایر اصلاح طلبان و پرهیز از تندروی و کندروی لازمه آن است

«انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران»، با تاکید بر پایبندی همگان به قانون واینکه “بازداشت” و حبس،  شیوه مناسبی برای مواجهه با منتقدانی که صرفا سخن گفته و ابراز عقیده کرده اند، نیست، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی دکتر خزعلی، از ایشان می خواهد، به اعتصاب غذای خود پایان دهد.امید است که مسئولین محترم امنیتی و قضایی با بهره گیری از مناسبت مبارک عید سعید قربان؛  که عید گذشت از مَنیت و بخشش در راه حق تعالی است، گره از این مساله بگشایند، و خانواده و دوستان ایشان را از  نگرانی در بیاورند.

‎ امیدواریم از این پس، افکارعمومی، کمتر با اخباری اینچنین از بازداشت، حبس و اعتصاب غذا كه اینك منحصر به ایشان نیزنمانده است،  در آمیزد. قطعا سعه صدر و مدارا با منتقدان با هر دیدگاهی، خوشایند و فصل مشترک همه دوستداران انقلاب و نظام بوده و پایبندی جمعی به آن راهگشا و مانع آسیبهای بعدی به بنیانهای نظام خواهد بود.

‎دهم شهریور ماه نود و شش
«انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران»