ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 03.09.2017, 17:45

رزمایش نظامی ناتو در گرجستان آغاز شد


رزمایش نظامی چند ملیتی ناتو ‘Agile Spirit 2017’ امروز (یکشنبه ) طی مراسمی با حضور گئورگی مارگولاشویلی رییس جمهوری گرجستان در پایگاه نظامی ‘اورفولو’ این کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری گرجستان، در این رزمایش نظامی که تا ۱۱ سپتامبر (برابر ۲۰ شهریور ماه ) جاری ادامه خواهد داشت، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نظامی از آمریکا،گرجستان، اوکراین، بلغارستان، رومانی، لتونی و جمهوری آذربایجان حضور دارند.

رزمایش نظامی ناتو به سازماندهی وزارت دفاع گرجستان و همکاری فرماندهی نیروی تفنگداران دریایی آمریکا برپا شده و در دو مرحله صحرایی و ستادی برگزار می شود و در آن عملیات تهاجمی و دفاعی اجرا خواهد شد.

هدف از برگزاری رزمایش نظامی ‘Agile Spirit 2017’ در گرجستان تمرین آمادگی بر عملیات مشترک در قالب ناتو و بهبود تعامل نظامی گرجستان با آمریکا و کشورهای عضو ناتو اعلام شده است.

کئورگی مارگولاشویلی در سخنانی در مراسم آغاز این رزمایش نظامی، آن را رویداد مهم در راستای برقراری تمامیت ارضی و تامین امنیت کشورش عنوان کرد.

در آستانه آغاز این رزمایش نظامی ۵۰۰ نظامی آمریکایی وارد گرجستان شد و تانکهای ‘آبرامز ’ و خودروهای زره پوش ‘LAV’ ارتش آمریکا برای استفاده در این رزمایش به این کشور منتقل شده است.

گرجستان ماه گذشته میلادی نیز میزبان رزمایش نظامی چند ملیتی ‘شریک شایسته – ۲۰۱۷ ‘ناتو با شرکت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نظامی از کشورهای عضو و فعال در برنامه های این سازمان نظامی بوده است.