ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 07.08.2017, 9:58

جامعه روحانیت مبارز: احمدی‌نژاد باید بدهکاری‌اش را پاسخ دهد


غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ایران در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد که خواسته جامعه روحانیت مبارز از قوه قضاییه این است که پرونده‌های محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور اسبق این کشور را مورد بررسی قرار دهد و هرچه حکم شد، قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری «ایلنا»، وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد خودش تخلفات فراوانی دارد، تصریح کرد: «بخشی از این تخلفات در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد رخ داد که یک مورد از آن در زمینه قانون یارانه‌ها بود که باید این تخلفات از سوی دیوان محاسبات کشور و قوه قضاییه پیگیری می‌شد تا مشخص شود که اگر ایشان صلاحیت برای ادامه ریاست جمهوری را ندارد این موضوع اعلام شود.»

مصباحی مقدم در رابطه با آخرین جلسه جامعه روحانیت مبارز گفت: در آخرین جلسه جامعه روحانیت مبارز اظهارات اخیر آقای احمدی‌نژاد و برخی اطرافیان ایشان در پی دستگیری آقای بقایی و آزاد شدن وی با قرار وثیقه و نیز صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد در این زمینه که شبهه‌ناک شد، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: سخنان آقای احمدی‌نژاد حتی به شکلی مطرح شد که مرجع ضمیر آن سخنان مشخص نیست و معلوم نیست شخصی که آقای احمدی‌نژاد از او صحبت می‌کند، کیست که گاهی به هشتاد ساله یا نود ساله بودن او تاکید می‌شود؟

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این سوال که چرا اینک جامعه روحانیت چنین مسائلی را مطرح می‌کند؟ اظهار داشت: احمدی‌نژاد این مدت دچار رفتارهایی شده که گویی طلبکار است ولی ما می‌خواهیم بگوییم بدهکار است و باید بدهکاری‌اش را پاسخ دهد.

گفتنی است جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، بانفوذترین تشکل‌های روحانیون محافظه کار در ایران به حساب می آیند.