ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 06.08.2017, 22:46

مولوی عبدالحمید به عدم دعوت خود به مراسم تحلیف واکنش نشان داد


مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در واکنش به عدم دعوت خود به مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت:

قسمت اداری مجلس متولی دعوت‌ها بوده است، اما تصمیم‌گیران اصلی برای دعوت از شخصیت‌ها و مقامات داخلی و خارجی، دولت و هیئت‌رئیسه مجلس هستند و هر دو در خصوص حضور اهل‌سنت در این مراسم ملی که متعلق به همه ایرانیان است کوتاهی کرده‌اند.

دولت که پیروزی خود را مدیون رأی قاطع و منسجم اهل‌سنت می‌داند نباید به راحتی تسلیم فشار گروه‌ها و جریاناتی می‌شد که فقط به منافع خود می‌اندیشند و خیرخواه و دلسوز کشور نیستند.

افراد و جریاناتی که حضور اهل‌سنت را برنمی‌تابند نمی‌خواهند ایران در جهان سربلند و عزتمند باشد. اهل‌سنت کشور ایرانی و مرزداران واقعی این سرزمین هستند و توجه به آنان و حقوق‌شان برای نظام مایه عزت است و نگاه جهان اسلام را به نظام اسلامی معطوف می‌کند.

اگر اهل‌سنت در مناصب بالای حکومتی و اداره کشور مشارکت داده شوند و در مجالس و محافل ملی مانند مراسم تنفیذ و تحلیف حضور عزتمندانه‌ای داشته باشند نه‌تنها وحدت ملی و اسلامی در کشور تقویت می‌شود بلکه این امر به نفع اقلیت‌های شیعه و سنی در کشورهای اسلامی است که با الگو گرفتن از ایران حقوق اساسی اقوام و مذاهب را مورد توجه قرار دهند.

بنابراین هیچ‌گونه عذر و توجیهی چه از سوی دولت و چه از سوی مجلس قابل قبول نیست و مردم از این نوع رفتار و بی‌توجهی به جامعه اهل‌سنت به شدت گلایه‌مند هستند.

مجلس که خانه امید ملت است باید چهره‌های ملی ادیان و مذاهب را در نظر می‌گرفت و نباید تحت تاثیر فشار افرادی که دوراندیشی ندارند واقع ‌شده عقب‌نشینی می‌کرد.