ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 11.07.2017, 11:50

حسین کروبی: آقای محسن رهامی وکیل پدرم نیست


آقای محسن رهامی مشاور پدرم است ولی از جانب ایشان وکیل نبوده است که بخواهد به دیدار رهبری برود.

آقای کروبی به ما که فرزندان ایشان هستیم توصیه اکید کرده اند که درباره مسئله حصر من با هیچ کس دیداری نداشته باشید و با احدی هم صحبت نکنید. ما هم در این هفت سالی که از حصر می گذرد، با هیچ کسی در این باره دیداری نداشته ایم.

اینکه آقایان رهامی و منتجب نیا رفته اند و با مقام رهبری دیدار داشته اند، لطف آنها بوده است و ما هم قدردان ایشان هستیم. اما این دیدار از ناحیه خودشان صورت گرفته است. یعنی به دلیل این که احساس می کردند مسئله حصر و رفع آن به نفع مصالح نظام است،به دیدار رهبری رفته و با ایشان صحبت کرده اند.

جریان هایی در فضای سیاسی هستند که گمان می کنند با رفع حصر عرصه یکه تازی آنها در سپهر سیاست به خطر می افتد و به همین دلیل هم علاقه ای ندارند حصر پایان پیدا کند که این نگاه باید تغییر پیدا کند.

هرکسی درباره رفع حصر هر تلاشی که می تواند انجام دهد قابل تقدیر است و نباید در این موضوع در را به روی ظرفیت ها بست. مثلا آقای موسوی لاری مدتی پیش با آقای طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه دیدارهایی را درباره رفع ممنوع التصویری آقای خاتمی انجام داده بود. من حتی از آقای خاتمی سوال کردم که ایشان گفتند در جریان این دیدارها نبوده اند. بنابراین اگر بخواهیم تلاش ها را از ناحیه شخصی نگاه کنیم، می توان به این دیدار هم وجه شخصی داد.