ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 09.07.2017, 21:18

افشاگری نیویورک‌تایمز درباره دیدار پسر و داماد ترامپ با یک وکیل روسی


روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد: کمی پس از آن‌که دونالد ترامپ در‌ سال گذشته به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأیید شد، مدیر سابق کمپین انتخاباتی، داماد و پسر بزرگ وی با یک وکیل روسی مرتبط با کرملین دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از اسناد محرمانه دولتی و مصاحبه‌هایی که با افراد مطلع از این اسناد صورت گرفته گزارش داد: این نشست که در تاریخ ۹ ژوئن‌ سال ۲۰۱۶ در برج ترامپ در منهتن صورت گرفت نخستین نشست خصوصی تأیید شده میان نزدیکان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و یک تبعه روسی است.

دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تأیید برگزاری این جلسه، آن را به‌عنوان یک نشست «معارفه» کوتاه که در اصل بر مسأله به سرپرستی گرفتن کودک متمرکز بود، توصیف کرد.

وی گفت: «من از جارد کوشنر، داماد و پل مانافورت، مدیر وقت کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ خواستم تا در این نشست شرکت کنند.»یک مشاور حقوقی ویژه فدرال و چند کمیته کنگره‌ای درحال تحقیق درباره ارتباطات احتمالی میان کمپین ترامپ و نمایندگان روسیه به‌عنوان بخشی از یک تحقیقات بزرگتر درخصوص اتهامات دال بر مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال ۲۰۱۶ میلادی هستند.

این گزارش روزنامه نیویورک تایمز یک روز پس از آن منتشر شد که ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان نشستی که در حاشیه نشست رهبران گروه ۲۰ در ‌هامبورگ برگزار شد، درباره اتهامات مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صحبت کردند.

دونالد ترامپ جونیور در این بیانیه افزود: «این نشست در اصل برای مذاکره درباره یک برنامه محبوب و مردمی برای کمک به آمریکایی‌ها در زمینه به سرپرستی گرفتن کودکان روسیه برگزار شد؛ برنامه‌ای که توسط دولت روسیه متوقف شده بود.»

وی در ادامه گفت: «در این نشست به مسأله کمپین انتخاباتی اشاره‌ای نشد و ادامه نیز نیافت. یکی از آشنایان از من خواسته بود تا در این نشست شرکت کنم اما از قبل به من نام فردی را که قرار بود با او دیدار کنم نگفته بود.»جرمی گورلیک، وکیل کوشنر گفت: «موکلم خیلی کوتاه و مختصر در این نشست شرکت داشت. در جریان کمپین انتخاباتی و دوره گذار پس از انتخابات کوشنر بیش از ۱۰۰ تماس یا نشست با نمایندگان بیش از ۲۰ کشور جهان داشت.»

وی در بیانیه‌ای گفت: «کوشنر مرتبا تأکید کرده که برای همکاری و به اشتراک گذاشتن توانایی‌ها و اطلاعاتش همواره مشتاق است.»
روزنامه نیویورک‌تایمز در این گزارش گفت: «وکیل روسی حاضر در این نشست ناتالیا وسلنیتسکایا بود که به خاطر مبارزاتش علیه یکی از قوانین آمریکا که ناقضان روسی مظنون حقوق بشر را در لیست سیاه قرار می‌دهد، معروف است.» این قانون پوتین را بسیار عصبانی کرد و وی با متوقف کردن برنامه به سرپرستی گرفتن کودکان روسی توسط آمریکایی‌ها این کار را تلافی کرد.