ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 06.07.2017, 18:40

کرباسچی: باید به فکر تثبیت قدرت احزاب باشیم


دبیرکل حزب کارگزاران تاکید کرد: در زمان انتخابات ممکن است حرف‌های گزنده زده شود که این به نفع مصالح ملی نیست. اینکه علیه قوای دیگر و شخصیت‌ها صحبتی کنیم به نفع دولت و کشور نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامحسین کرباسچی در همایش فصلی خانه احزاب عنوان کرد: آقای احمدی گفتند از توسعه احزاب حمایت می‌کنیم که می‌خواهم بگویم این تعارف است. لذا نشانه آن این است که در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب  ۷ نفر از مجلس و غیره حضور دارند و قرار است دو نماینده از احزاب بدون حق رای حضور داشته باشند. این همان بحثی است که در دانشگاه‌ها مطرح است که همیشه  بین احزاب و دستگاه‌ها رقابت است.

او افزود: علت اینکه رسانه‌ها و احزاب و نهادهای مردمی نمی‌توانند قدرت بگیرند همین است. اگر دولت شهید رجایی را داد، احزاب هم شهید بهشتی را دادند. این تصور که فکر کنیم قدرت احزاب برای تضعیف دولت است، اشتباه است.

کرباسچی تاکید کرد: به دلیل اینکه در این سال‌ها نتوانستیم حزب قدرتمند که دولت را تقویت کند، ایجاد کنیم  باید بتوانیم خانه احزاب را به جای یک حزب قدرتمند برسانیم. در زمان انتخابات ممکن است حرف‌های گزنده زده شود که این به نفع مصالح ملی نیست. اینکه علیه قوای دیگر و شخصیت‌ها صحبتی کنیم به نفع دولت و کشور نیست.

او با بیان اینکه ما باید قدرت رسانه را برای تقویت دولت به کار گیریم، گفت: اینکه نارسایی در فقر و مناطق دور افتاده داریم برای نظام اسلامی مطلوب نیست. این کار را شاید خانه احزاب بتواند انجام دهد. باید در خانه احزاب به فکر نهاد حزب باشیم و به فکر تثبیت قدرت احزاب باشیم. باید در خانه احزاب به فکر مصالح ملی باشیم و حکومتی قدرتمند است که احزاب در آن قدرتمند باشند.

کرباسچی تاکید کرد: اگر خانه احزاب بتواند تعریفی از آنچه که به عنوان اهداف ملی و خطرات ملی  مطرح می‌شود ارائه کند و همه بر روی آن متمرکز شوند، بهتر است.

او گفت: از همه و دولت محترم بخواهیم به جای اینکه تا رییس‌جمهور یک حرف نیشدار و تندی می‌زنند و ما آن را در رسانه‌ها تقویت کنیم که آقای رئیس‌جمهور هم تشویق شود بازهم چنین حرف‌هایی را ادامه دهد، آن را تعدیل کنیم. در زمان انتخابات ممکن است که این حرف‌ها تقویت‌کننده و تاثیرگذار باشد اما فکر می‌کنم این تعبیرهایی که به کار برده می‌شود و ما هم گاهی خوشمان می‌آید و درباره شخصیت‌ها، قوا و نهادهای دیگر است نه به نفع دولت است و نه به نفع حکومت و مردم.

کرباسچی در پایان تاکید کرد: حالا که فضای انتخابات گذشته است و ما دوره‌ای که به دنبال حمایت و پشتیبانی از دولت فعلی و ادامه یافتن آن بودیم پشت سر گذاشته‌ایم دیگر باید نسبت به نارسایی‌های موجود در کشور بی‌تفاوت نباشیم و به این موارد هم توجه کنیم.