ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 18.06.2017, 10:09

جزئیات انهدام انصار الفرقان در چابهار و قصرقند


يكشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
شرق
عبدالغفور ایران‌نژاد در تشریح عملیات ضد تروریستی نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی در قصرقند به خانه ملت گفته: «گروهی تروریستی خانه‌ای را در یکی از خیابان‌های شهرستان چابهار برای سکونت خود اجاره کرده بودند که هفت نفر در این خانه حضور داشتند. با هوشیاری و هماهنگی نیروهای اطلاعاتی در چابهار که این تیم تروریستی را رصد کرده بودند، پنج نفر از اعضای این خانه را حین خروج از منزل دستگیر کردند و دو نفر دیگر که در داخل خانه مستقر بودند اقدام به تیراندازی کردند که در نهایت به هلاکت رسیدند».
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس با بیان اینکه گروه انصار الفرقان از بقایای تیم تروریستی تکفیری عبدالمالک ریگی هستند، گفت: «از سربازان گمنام، نیروهای سپاه و بسیج تشکر مي‌کنیم، زیرا عملیات بسیار خوبی را انجام دادند و این تیم‌های تروریستی را در چابهار و قصرقند منهدم کردند».
درهمین‌حال سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، با اشاره به عملیات ضد تروریستی اخیر قرارگاه قدس در منطقه قصرقند استان سیستان و بلوچستان به «فارس» گفته «یک تیم تروریستی تحت حمایت سازمان‌های جاسوسی آل سعود در پنجشنبه گذشته قصد رخنه به عمق جغرافیای کشور برای ایجاد ناامنی و اقدامات تروریستی را داشتند که با دریافت اطلاعات و انجام عملیات شناسایی و اقدام به‌موقع رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ارتفاعات منطقه قصرقند سیستان و بلوچستان زمین‌گیر شدند. رزمندگان شجاع اسلام پس از محاصره ارتفاعات و درگیری با تروریست‌ها تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند و مقادیر درخور توجهی سلاح و مهمات از آنان به غنیمت گرفتند».
سردار پاکپور همچنین با تکذیب اخبار منتشرشده مبنی بر درگیری نیروهای امنیتی با تروریست‌ها در مرزهای غربی کشور از جمله در گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب گفته «تا این لحظه هرگونه درگیری در این منطقه تکذیب مي‌شود و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی بر منطقه اشراف اطلاعاتی و عملیاتی کامل دارند».