ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 17.05.2017, 19:24

قوه قضاییه تیم رسانه‌ای روحانی را احضار و تهدید کرد


یک منبع مطلع به کمپین حقوق بشر در ایران گفت که در روز ۲۶ اردیبهشت قوه قضاییه ایران با احضار اعضای تیم رسانه‌ای ستاد حسن روحانی آنها را تهدید به بازداشت کرده و از آنها تعهد نامه کتبی دریافت کرده است. در این تعهد نامه کتبی نوشته شده است که اعضای ستاد روحانی حق ندارند مطالبی انتقادی تندی را که حسن روحانی طی سخنرانی‌های خود نسبت به قوه قضاییه، نهادهای امنیتی و نظامی مطرح می‌کند را منتشر و یا بازنشر کنند. در این تعهد نامه همچنین از آنها خواسته شده تا از انتشار تصاویر، ویدیو‌ها و بیانیه‌های محمد خاتمی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد که در حمایت از حسن روحانی صادر شده است، خودداری کنند.

علاوه بر آن، پیش از به پایان رسیدن مهلت مقرر تبلیغات انتخاباتی در ساع ۱۲ شب روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه، کمپین مطلع شده است که برای فعالیت‌های آزاد انتخاباتی اعضای ستادهای حسن روحانی توسط نیروی انتظامی و افراد لباس شخصی موانعی ایجاد شده و در برخی موارد از ضرب و شتم و گاز اشک آور استفاده شده است.

یک شاهد عینی و از اعضای ستاد حسن روحانی در شهر تهران به کمپین حقوق بشر در ایران گفت که از عصر سه شنبه تا ساعات پایانی روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت، ماموران نیروی انتظامی ولباس شخصی‌ها با حضور در دفاتر مختلف این ستاد در نقاطه مختلف شهر از حضور هواداران حسن روحانی در خیابان‌های شهر جلوگیری کردند.

این منبع به کمپین گفت: «از عصر چهار شنبه ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی هایی که مشخص نیست وابسته به چه نهادی هستند، به ستادهای مختلف حسن روحانی درشهر از جمله ستاد صدر مراجعه کردند، و از اینکه آنها در سطح شهر فعالیت انتخاباتی کنند و اقلام تبلیغاتی مثل پوستر و تراکت و بروشور را به مردم بدهند جلوگیری کردند در حالی که مدت زمان تبلیغات در سطح شهر ساعت ۱۲ شب روز چهارشنبه به پایان می رسد.»

این منبع گفت: «برخی از اعضای ستادهامورد ضرب و شتم لباس شخصی ها قرار گرفته اند ولی لباس شخصی ها کسی را بازداشت نکرده اند.» به گفته این شاهدعینی در چندین مورد نیروهای انتظامی با ضرب و شتم و لگد زدن به اعضای ستادها آنها را از ستاد بیرون کرده اند و در یک مورد از گاز اشک آور استفاده کرده‌اند.

علاوه بر آن یکی از هواداران حسن روحانی در ساعت ۱۰ شب روز چهارشنبه در صفحه تلگرام خود نوشت:‌ «همین الان به ستاد روحانی در نارمک حمله شد، پنج نفر به خاطر در درست داشتن پوستر بازداشت شدند برقها را قطع کردند تا مردم مجبور به ترک ستد بشن.»

یکی از فعالین کمیپن حسن روحانی به کمیپن گفت ضمن تایید خبر استفاده از گاز اشکاور در حلمه نیروی انتظامی به ستاد ولیعصر به کمپین گفت: «جریان های وابسته به سپاه و حامیان ابراهیم رییسی با حمله به ستادهای حسن روحانی در سطح تهران سعی در خواباندن شور انتخاباتی دارند. به نظر می‌رسد آگاهی به شکست سبب شده تا چنین رفتارهایی صورت بگیرد.»

کمپین مطلع شده است که طی در روز ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ تعدا زیادی از مسوولین ستاد‌های حسن روحانی و افرادی که فعالیت رسانه‌ای در این ستاد‌ها دارند به دادستانی تهران احضار شدند و مورد تهدید قرار گرفتند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات قضایی مسوولین ستاد‌ها و گروه‌های حامی حسن روحانی برای حذف ویدیو حمایت محمد خاتمی از حسن روحانی، را تهدید به بازداشت کردند.

به گفت شاهد دیگری که با کمپین صحبت کرد افرادی که لباس شخصی به تن داشتند با حمله به ستاد حسن روحانی در منطقه ولیعصر اقدام به ضرب و شتم فعالین این ستاد کردند. او اضافه کرد: «یک سری لباس شخصی ریختن و افراد ستاد میدان ولی عصر حسن روحانی رو کتک زدند و پوسترهای روحانی را پاره کردند و مردم را پراکنده کردند و دم در ستاد از گاز اشک آور استفاده کردند. بعد از آن نیروی انتظامی که حضور داشت و دخالت نمی‌کرد، میدان را بست تا کسی رفت و آمد نکند. گفتند ستاد را تخلیه کنید و دیگه پوستر پخش نکنید. هر چی دارید بگذارید و بروید بیرون و دستبندهاتون رو هم باز کنید.»