ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 15.05.2017, 10:06

احمدی: بخشی از جامعه به حق انتخاب خود واقف نیستند


دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
معاون سیاسی وزارت کشور گفت: قانون اساسی حق انتخاب را به همه ما داده است، اما متاسفانه باید بپذیریم بخشی از جامعه به این حق خود واقف نیستند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اصغر احمدی با بیان این‌که قانون اساسی حق انتخاب را به همه ما داده است، گفت: اما متاسفانه باید بپذیریم بخشی از جامعه به این حق خود واقف نیستند.
او ادامه داد: دموکراسی را لازمه انقلاب، جمهوریت و مردم‌سالاری می‌دانیم. قبل از  اینکه قانون اساسی تدوین شود اصل ولایت فقیه را پذیرفتیم و وارد این اصل شدیم.
رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تهدیدات امنیتی عنوان کرد: به عنوان کسی که در وزارت کشور معاون امنیتی بودم با مسائل امنیتی آشنایی دارم و می‌گویم امروزه نه تنها  توطئه‌ها کاهش نیافته بلکه ادامه دارد.
احمدی تاکید کرد: این انقلاب ارزان به دست نیامده است با توجه به شهدا متوجه می‌شوید که با قطره قطره خون شهدا است که تا اینجا رسیده‌ایم.
او در ادامه افزود: ۵۶ میلیون و ۱۰۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، بر اساس آخرین ارزیابی در حال حاضر ۵۷ درصد صرف نظر از اینکه چه کسی از صندوق رای  بیرون می‌آید می‌خواهند در انتخابت شرکت کنند، مهم آن است که آمار مشارکت بالا برود که اگر این اتفاق  بیافتد تضمین امنیت ملی خواهد بود.
رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: مردم به صورت مستقیم حرف خود را می زنند اسمی روی کاغذ می‌نویسند و تصمیم می‌گیرند در ریاست جمهوری اداره کشور به چه کسی برسد و در شورای شهر و روستا چه کسی باشد.در مدت باقی مانده از همه خواهش می‌کنیم به اصل قصه مشارکت  کمک کنند.
او با بیان این که در قانون انتخابات برای هر شعبه یک نماینده فرماندار پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: این نماینده باید به نوعی نقش فرماندار را در داخل شعبه ایفا کند قانون‌گذار برای افزایش ضریب امنیت روانی وجود هر ناظر را باتوجه به تصمیم شورای نگهبان لازم دانسته است.