ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 15.05.2017, 7:08

یاشار سلطانی: انصراف نمی‌دهم


«یاشار سلطانی» که در لیست اصلاح طلبان قرار نگرفته است، در پاسخ به این پرسش که آیا به نفع این لیست در انتخابات شورای شهر تهران انصراف می دهد یا خیر گفت: نخیر تا آخر هستم.

این روزنامه‌نگار در پاسخ به خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی انصراف تعدادی از کاندیداها به نفع لیست اصلاح طلبان و احتمال صدور پیام سیدمحمد خاتمی در حمایت از این لیست گفت: آقای خاتمی امروز پیامی در حمایت از آقای روحانی دادند و تحلیل من این است که اگر قرار بود پیام دیگری دهند یک تکرار مجدد در رابطه با لیست شورای شهر می‌کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر خاتمی پیام دهد آیا در آن صورت به نفع لیست کناره گیری خواهد کرد، گفت: یک زمانی فرد اصلاح طلب است که خیلی از مردم ایران اصلاح طلب‌اند اما یک زمان است که فرد در جریان اصلاحات کار حزبی می‌کند که آن متفاوت است. بنده اصلاح طلبم و همیشه هم با افتخار این را اعلام کرده‌ام اما کار حزبی نکرده‌ام.

سلطانی در پاسخ به این پرسش که آیا به نفع لیست اصلاحات انصراف می دهید یا خیر گفت: نخیر تا آخر هستم.

بخش «تعهد» در فرم معرفی کاندیداهای شورای شهر تهران

به گزارش انصاف نیوز، شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان از میان فرم های حدود ۷۰۰ کاندیدای انتخابات شورای شهر، ۲۱ نفر را انتخاب کرد. در فرم‌های کاندیداها که در زیر آنها جایگاه امضا قرار داشته است، برای حمایت از لیست نهایی تعهد گرفته شده بود.

در بخش «تعهدات متقاضی» در فرم معرفی کاندیداهای شورای شهر تهران آمده است:

اینجانب متعهد می‌شوم: ۱ – میثاق نامه پیوست را امضا و نسبت به انجام مندرجات آن شرعا و اخلاقا متعهد شوم. ۲ – در هیچ لیست دیگری از سوی گروه‌های سیاسی قرار نگیرم و تعهد نامه عدم حضور در لیست‌های سیاسی دیگر را امضا کنم. ۳ – نسبت به تصمیم شورای عالی در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش در لیست کاملا هماهنگ باشم و در صورت عدم حضور در لیست جهت رای آوری سایر نامزدها همکاری لازم را داشته باشم.