ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 11.05.2017, 21:34

چرا اطلاعات سپاه برای وزیر آموزش و پرورش پرونده‌سازی کرد


اتهام واردات غیر قانونی به فخرالدین دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش و خانواده وی همزمان با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از همان بدو امر مشخص بود که اهدافی سیاسی را دنبال می‌کند. اما این که اصل ماجرا از چه قرار بوده و چه کسانی با چه اهداف اقتصادی، این فرصت را برای بهره برداری سیاسی و تبلیغاتی کاندیداهای محافظه کار فراهم کردند، موضوعی است که باید به اطلاع افکار عمومی برسد.

بر اساس اخبار رسیده به  کلمه، پس از عدم‌موفقیت نیروهای سازمان اطلاعات سپاه در جلوگیری از برکناری مدیرعامل بانک سرمایه، از شرکت‌های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان توسط دانش آشتیانی و به منظور جلوگیری از افشای اطلاعات فساد در این بانک، اطلاعات سپاه در آستانه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پروژه تخریب این وزیر دولت روحانی را کلید زد.

محمدمهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و از وزرای دولت احمدی‌نژاد به همراه جابر کوچکی‌نژاد از نمایندگان مخالف دولت و برخی از وابستگان ایشان، در برخی از سواستفاده‌های مالی درصندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به اشکال مختلف منتفع بوده‌اند. به همین دلیل پس از تغییرات انجام شده در هیأت مدیره بانک سرمایه تلاش زیادی در راستای حاشیه سازی و استیضاح دانش آشتیانی آغاز کرده‌اند.

همچنین خبرگزاری‌های تسنیم، فارس و روزنامه جوان که هر سه از رسانه‌های وابسته به سپاه هستند، در این پروژه نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

پس از عدم تمکین دانش آشتیانی به فشارهای نهادها بود که  وی در تور مراقبت و تعقیب برای پرونده‌سازی قرار گرفت که درنهایت به دلیل به دلیل عدم وجود مسئله ویژه‌ای در کارنامه وی لباس‌های مرجوعی دختر وزیر دستمایه پرونده‌سازی می‌شود.