ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 11.05.2017, 20:57

محسن عمرانی، معلم و فعال صنفی خود را به زندان معرفی کرد


وکیل محسن عمرانی، معلم زندانی، به کمپین حقوق بشر در ایران گفت موکلش از روز سیزدهم اردیبهشت برای اجرای حکم یک سال زندان راهی زندان بوشهر شده است.

امیر رئیسیان به کمپین گفت موکلش در دادگاه تجدیدنظر به دلیل فعالیت های صنفی و کارگری به یک سال زندان و دو سال محرومیت از مشاغل آموزشی محکوم شده است.

محسن عمرانی، معلم بوشهری ۴۰ ساله، در زمستان ۱۳۹۴ از سوی وزارت اطلاعات بوشهر بازداشت و پس از یک ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. دادگاه انقلاب بوشهر در تیر ماه ۱۳۹۵ این معلم بوشهری را به اتهامات « تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در گروه های غیرقانونی» به شش سال زندان محکوم کرد.

امیر رئیسیان به کمپین گفت موکلش در دادگاه نخست به وکیل تعیینی دسترسی نداشته و او در مرحله تجدید نظر وکالت این معلم را به عهده گرفته است.

آقای رئیسیان به کمپین گفت حکم در دادگاه تجدیدنظر، به دلیل عدم وجود مدارک، کاهش یافته است: « دادگاه نخست موکلم را به اتهام عضویت در گروه غیرقانونی به پنج سال و به اتهام تبلیغ به یک سال محکوم کرد، در حکم هیچ اشاره ای به اسم یا مشخصات گروه غیرقانونی مورد ادعا نشده بود و لذا دادگاه تجدیدنظر پس از اعتراض، ایشان را از عضویت در گروه غیرقانونی تبرئه کرد ولی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان و دو سال محرومیت از مشاغل آموزشی محکوم کرد.»

امیر رئیسیان همچنین به کمپین گفت که فعالیت های موکلش صنفی و مسالمت آمیز و با هدف بهبود وضعیت معیشتی معلمان و کارگران بوده است.

بازداشت معلمان و کارگران به دلیل فعالیت های صنفی و با اتهامات امنیتی از مهم ترین موضوعاتی بوده که در چهار سال اخیر مورد اعتراض فعالان صنفی واقع شده است. اسماعیل عبدی ، دبیر کل پیشین کانون صنفی معلمان در اعتراض به همین مسئله از روز دهم اردیبهشت در زندان اوین تهران دست به اعتصاب غذا زده است.