ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 11.05.2017, 20:56

پاسخ شهیندخت مولاوردی به ادعای موهوم فاطمه آلیا


معاون رییس جمهور ایران در امور زنان و خانواده پس از اظهارات عجیب فاطمه آآلیا، نماینده سابق مجلس و عضو ستاد ابراهیم رئیسی که در یک کلیپ تبلیغاتی، معاونت امور بانوان حسن روحانی را متهم کرده که اطلاعات زنان مطلقه بین ۲۰ تا ۲۵ ساله را برای کار در آنتالیای ترکیه در اختیار سازمان ملل قرار می‌گرفته، گفته است از او برای  «دروغ شاخه‌دار» و «وارونه نمایی محض» شکایت قضایی خواهد کرد. این اتهام‌زنی عجیب از سوی ستاد خبری ابراهیم رئیسی هشت روز مانده به انتخابات به دولت حسن روحانی وارد شده است.

شهیندخت مولاوردی در صفحه فیسبوک خود روز پنجشنبه ۲۱ اردبیهشت ماه نوشته به دلیل اتهام دروغی که خانم فاطمه آلیا به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وارد کرده او را تحت پیگیرد قضایی قرار می‌دهد و «تا ارایه مستندات و مدراک و دلایل محکمه پسند برای اثبات این ادعای واهی از پا نخواهد نشست.»

فاطمه آلیا، نماینده سابق مجلس و عضو ستاد ابراهیم رئیسی، یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در کلیپ تبلیغاتی خود به نام «افشاگری تکان دهنده» در مقابل دوربین گفت: «قراردادی بین صندوق جمعیت توسعه سازمان ملل و معاونت دولت یازدهم بسته شد که اطلاعات زنان ما، مخصوصا اطلاعات زنان مطلقه بین ۲۰ تا ۲۵ سال را به آنها بدهند و آنها در قالب اینکه می‌خواهیم برای آنها کارآفرینی کنیم، در کجا؟ در آنتالیای ترکیه این اطلاعات را گرفته‌اند.»

خانم آلیا معاونت امور بانوان و دولت حسن روحانی را متهم کرده که زنان مطلقه بین ۲۰ تا ۲۵ سال را برای کار در آنتالیا واگذار می‌کرده است. در این اتهام حتی پای سازمان ملل هم وسط کشیده شده که اطلاعات زنان مطلقه ایرانی را نیاز داشته است. این کلیپ توسط قرارگاه سایبری عمار وابسته به سپاه پاسداران بازنشر شده و اکنون در همه سایت‌های خبری پخش شده است.

شهیندخت مولاوردی این گفته‌ها را «زاییده اذهان متوهم و مالیخولیایی» دانسته و نوشته است: «با چه مجوز اخلاقی و شرعی به خودشان اجازه می‌دهند با انتشار این یاوه گویی‌ها که زاییده اذهان متوهم و مالیخولیایی است جامعه را در معرض ناامنی روانی قرار دهند؟»

خانم مولاوردی با انتقاد از اتاق فکر ابراهیم رئیسی که برای برنده شدن در انتخابات از هر بی‌اخلاقی پرهیز نمی‌کند و «شیرین عقل» هستند: «واقعا در این اتاق فکرهایی که با هزینه‌های گزاف تشکیل شده چه می‌گذرد؟ اگر ماحصل فکرهایشان این سناریوها باشد، باید گفت بیش از آنکه شعور مخاطب را نشانه رفته باشد، از شیرین عقلی‌شان پرده برمی‌دارد!»

معاون حسن روحانی در ادامه با اظهار اینکه اگر چنین اتفاقی در جریان بود چرا جلویش را نگرفته‌اند و در آستانه انتخابات از آن حرف می‌زنند، در اعتراض به خانم آلیا و قرارگاه سایبری سپاه نوشت: «اگر برادران باز نشر‌کننده این گفت و گو مدعی هستند که در جریان این اقدام معاونت در آن زمان بوده‌اند که باید کلاه شان را بالاتر گذاشته و بر شرف وغیرتشان درود فرستاد که تاکنون دم بر نیاورده‌اند.»

فاطمه آلیا برای حقانیت اتهامش به معاونت بانوان ریاست جمهوری که اطلاعات زنان را طبق قرار دادی در اختیار با صندوق جعیت سازمان ملل قرار می‌داده، در این کلیپ مدعی شد که این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مورد رسیدگی قرار گرفته است. موضوعی که کمیسیون اصل ۹۰ پاسخی به آن نداد.

تفاهم‌نامه همکاری مابین صندوق جمعیت سازمان ملل و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری روز ۲۱ خرداد ماه در تهران در سال ۹۳ امضا و خبر آن رسانه‌ای شد. بر اساس این تفاهم نامه دو طرفین قرارداد در حوزه‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار، تورهای مطالعاتی و ورک شاپ‌های آموزشی به کشورهای دارای برنامه موفق در زمینه زنان سرپرست خانوار و تبادل تجربه هایشان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پس از امضا این تفاهم نامه برخی از زنان نماینده مجلس به آن اعتراض کردند. خانم مولاوردی در گفتگویی با روزنامه شرق در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۹۳ با اظهار اینکه پیشنهاد می‌کند «این خانم‌های محترم نماینده یک بار» مواد این تفاهم‌نامه را بخوانند و برداشت‌های آنها را از این تفاهم‌نامه نادرست دانسته بود.

خبرگزاری تسنیم و برخی دیگر از رسانه‌های اصول‌گرا این تفاهم‌نامه را «برجام کوچک زنانه» نامیده و فاطمه رهبر، رییس وقت فراکسیون زنان مجلس با اتهام اینکه معاونت امور زنان روحانی «پول» گرفته تا این تفاهم‌نامه را امضا کند، گفت: «متأسفانه مسئولان حوزه زنان قبول کردند که در قبال دریافت پول دوربین‌هایی را در تمام مراکزی که آنها می‌خواهند نصب کنند و مدارکی را به آنها ارائه دهند که در مرحله اول ۵۰۰ میلیون تومان پول گرفتند و آن را به چند NGO دادند این در حالی است که هر گونه قرارداد بین‌المللی باید در ابتدا به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.»

معاون امور بانوان رییس جمهور با اظهار اینکه در روزهای آخر رای‌گیری کاندیداها ممکن است کارهای عجیب بکنند اما نه تا این حد با «شیرین علقلی»، نوشت:«شنیده بودیم هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک تر می‌شویم آتش حمله و تخریب علیه اعضای ولت و همکاران و همراهان رییس جمهور شدت خواهد گرفت، اما در باورمان نمی‌گنجید که این مدعیان پای‌بندی به «ارزش‌ها» چنین بی محابا به دین و ایمان خود چوب حراج بزنند!»