ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 09.05.2017, 21:46

تکذیب ادعای قالیباف درمورد ارتقای کردها در نیروی انتظامی


رییس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی کردستان که اکنون به درجه بازنشستگی نائل آمده ادعای محمد باقر قالیباف  از نامزدهای ریاست جمهوری در مورد «ارتقای کردها و اهل سنت» در نیروی انتظامی کشور در زمان مدیریت او را «کذب و دروغ محض» خواند.

سرهنگ بازنشسته « سید عارف قادرزاده» از سال ۱۳۷۲ وارد نیروی انتظامی کردستان شد و تا سال ۱۳۹۵به عنوان پلیس در راهنمایی و رانندگی خدمت کرد.

محمد باقر قالیباف تا سال ۱۳۸۴ فرمانده نیروی انتظامی کشور بوده و به گفته این افسر ارشد کردستانی، در زمان فرماندهی وی در نیروی انتظامی، «هیچ کرد اهل سنتی به رده‌های بالای مدیریتی در ستاد نیروی انتظامی نرسیده است.»

محمد باقر قالیباف یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره دوم تلویزیونی خود ادعا کرد که کردهای اهل سنت را تا ستاد نیروی انتظامی ارتقا داده اما این سخن از سوی این افسر ارشد کرد اهل سنت، «یک ادعای غیرواقعی و کذب» دانسته شد.

وی تصریح کرد: هیچ کرد اهل سنتی در زمان فرماندهی قالیباف درهیئت رییسه ستاد نیروی انتظامی کردستان نبوده و حتی درجه سرتیپی نگرفته چه برسد به اینکه وارد ستاد نیروی انتظامی کشور شود.

قادرزاده گفت: نهایت پست کردهای اهل سنت در نیروی انتظامی معاون عملیات بوده و قالیباف با این ادعای کذب در صدد بدست آوردن رای کردها و اهل سنت است.

قادرزاده سال ۱۳۹۵ بعد از ۲۸ سال خدمت با درجه سرهنگی از فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان بازنشست شده و اکنون در شهرستان سقز به فعالیت سیاسی، اجتماعی مشغول است./ کانال ستاد روحانی در کردستان