ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 19.04.2017, 18:54

احمدی‌نژادی‌ها تهدید به برهم زدن انتخابات کردند


در پی بالا گرفتن درخواست‌ها برای رد صلاحیت محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، یاران نزدیک به او تهدید کرده‌اند، رقابت‌های انتخاباتی را برهم بزنند.

عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی نژاد چهارشنبه ۱۹ آوریل در توئیتر نوشت: «در برابر عملیات روانی سنگین الیگارشی اقتدارگرایان و استعمارگرایان تسلیم نمی‌شویم. حذف دکتر احمدی نژاد و مهندس بقایی از صحنه ۹۶ شدنی نیست... در جدیدترین برآورد یک نهاد امنیتی نزدیک به دولت، تایید صلاحیت دکتر محمود احمدی نژاد و رای ۲۰ میلیونی ایشان قطعی اعلام شده است».

حمید بقایی معاون احمدی نژاد در دوره ریاست‌جمهوری هم برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام کرده است. احمدی نژاد هنگام ثبت‌نام گفت که این اقدامش برای کمک به بقایی است.

به نظر می‌آید سخنان بقایی در واکنش به برخی خبرهای منتشره شده از احتمال رد صلاحیت احمدی نژاد و بقایی مطرح شده باشد.

داوری در ادامه با تشبیه رقابت انتخاباتی ایران به آن‌چه «رقابت کاذب بني اميه و بني عباس» توصیف کرد، نوشت: « نه تنها در رقابت کاذب بنی امیه و بنی عباس مشارکت نمی‌کنیم بلکه آن را برهم می‌زنیم».

محمود احمدی‌نژاد، علیرغم نهی رهبر ایران، برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ثبت‌نام کرد. برخی از حامیان علی خامنه‌ای رهبر ایران، می‌گویند که ثبت‌نام احمدی نژاد، دهن کجی به او است. برخی از چهره‌های شاخص جریان اصولگرا هم خواستار رد صلاحیت احمدی نژاد شدند.

احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس، با ارسال نامه‌ای به شورای نگهبان، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران را فردی مجرم و فاقد صلاحیت توصیف کرده و خواستار رد صلاحیت او در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

رهبر ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ در سخنرانی درس خارج فقه، درباره کاندیداتوری احمدی‌نژاد گفت: «یک آقایی آمد پیش من. من هم ملاحظه حال صلاح خود او و صلاح کشور به او گفتم در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتم هم شرکت نکنید گفتم صلاح نمی دانم. با ملاحظه حال مخاطب به آقایی توصیه می کنیم یک دوقطبی در کشور ایجاد می شود. دو قطبی مضر است به حال کشور. من صلاح نمی دانم. یکی بگوید گفته یکی بگوید نگفته. چرا پشت بلندگو نگفته؟ این هم پشت بلندگو».

پیش از این نیز خود محمود احمدی‌نژاد وعده «سیلی‌های پی در پی» داده بود و در سخنانی در اهواز بدون آن‌که از کسی نامی ببرد، گفته بود : « تو کی هستی؟ میشه بگی از کجا تشریف آوردی؟ تو چه اختیاری داری رفتی اون بالا نشستی؟! این اختیار را كی به تو داده؟ غیر از اینکه ملت داده؟»