ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 18.04.2017, 6:56

نوای موسیقی آذربایجان برای اولین بار توسط بانوان تبریزی در تهران


نوای موسیقی آذربایجان، برای اولین بار توسط بانوان تبریزی در کنسرت گروه پارلا در پایتخت به صدا درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کنسرت ویژه بانوان گروه پارلای تبریز به سرپرستی و خوانندگی ماریا یزدانی، پنجم اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ در تالار وحدت تهران همراه با حرکات فولکلوریک آذربایجانی روی صحنه خواهد رفت تا نوای موسیقی آذربایجان برای اولین بار توسط بانوان تبریزی در پایتخت به صدا درآید. فاطمه محمدی سرپرستی طراحی این حرکات این کنسرت را بر عهده دارد.

غلامرضا میرزازاده تهیه‌کننده و مدیر برنامه گروه پارلای تبریز هدف این کنسرت را تاکید بر نقش موثر بانوان در موسیقی غنی آذربایجان اعلام و از اجرا در تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان به عنوان برنامه‌های آینده این گروه یاد کرد. این کنسرت که تنظیم قطعات آن را، حسن خجسته بر عهده دارد به همت موسسه ندای ایماژ تبریز و هنر ماندگار قرن برگزار می‌شود.

شروع فعالیت موسیقایی ماریا یزدانی از سال ۱۳۷۶ زیر نظر غلامرضا میرزازاده در گروه کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز تبریز بوده است. او همچنین آواز، سلفژ و صداسازی را زیر نظر اساتیدی همچون اسفندیار قره‌باغی، خسرو نژادآریا و مسعود امیرسپهر فرا گرفته است. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به همکاری با گروه‌های موسیقی باریش، آوای شهریار، ایماژ و سس، به عنوان یکی از اعضای گروه کُر و بک وکال اشاره کرد.