ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 18.04.2017, 6:06

احمد توکلی خواستار رد صلاحیت احمدی‌نژاد شد


احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس ایران، با ارسال نامه‌ای به شورای نگهبان، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران را فردی مجرم و فاقد صلاحیت توصیف کرده و خواستار رد صلاحیت او در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

به گزارش پایگاه خبری الف، احمد توکلی در نامه‌ای که به شورای نگهبان نوشته، توضیح داده است، دلایل مشروح در نامه به طور اطمینان بخش می‌توان نتیجه گرفت که محمود احمدی‌نژاد مشخصات لازم برای تائید صلاحیت را از دست داده است یا از اول نداشته ولی رو نشده است.

توکلی در نامه‌اش با اشاره به ماجرای انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به سمت معاون اول ریاست‌جمهوری و مخالفت رهبر ایران با موضوع، احمدی‌نژاد را فردی توصیف کرد که اعتقادی به ولایت فقیه ندارد. توکلی همچنین فاش کرد، به دلیل عدم تمکین احمدی‌نژاد به نامه محرمانه رهبر ایران، توکلی و ابوترابی این نامه محرمانه را فاش کرده‌اند تا فشار افکار عمومی بر احمدی‌نژاد را افزایش داده و او را مجبور به اطاعت کنند.

احمد توکلی همچنین به اشاره به موضوع عزل حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات وقت و خانه‌نشینی یازده روزه احمدی‌نژاد، از دستور بیت‌رهبری برای حذف خبر استعفای حیدر مصلحی از روی خبرگزاری‌ها پرده برداشت.

این نماینده سابق مجلس، احمدی‌نژاد را فردی توصیف کرد که به دستورات رهبری تمکین نمی‌کند، مصوبات مجلس را اجرا نمی‌کند، خود را نماینده ملت می‌داند، نمایندگان ویژه تعیین می‌کند، مصوبات دولت را برای رئیس‌ مجلس نمی‌فرستد، قانون بودجه را بدون تصویب هیات وزیران ابلاغ می‌کند، از صندوق ذخیره ارزی برداشت غیرقانونی می‌کند و بار مالی غیرقانونی در مصوبات سفرهای استانی ایجاد می‌کند.

توکلی خطاب به اعضای شورای نگهبان نوشت : « شما در خیر و شر ناشی از سیاست ها، عملکردها و موضعگیری های داوطلبی که نامزدی وی را تأئید می کنید، شریک هستید و این مسئولیت نه تنها در دنیا، بلکه در آخرت می‌تواند اسباب عزت یا خدای ناخواسته سبب خواری گردد. حال این شمایید که باید بی صلاحیتی قطعی این فرد را به اطلاع ملت شریف برسانید.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، علیرغم نهی صریح رهبر ایران، برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ثبت‌نام کرد. با این حال او گفت که این ثبت‌نام برای حمایت از حمید بقائی، معاون اجرایی سابق احمدی‌نژاد و کاندیدای منتسب به او در انتخابات پیش‌رو است.