ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 16.04.2017, 7:42

طنز/ جمع‌بندی ثبت‌ نام انتخابات ریاست‌جمهوری


«طبق آمار تا الان ۱۳۶۱ نفر با دغدغه‌های گوناگون ثبت نام کرده‌اند... بعضی از دوستانِ مسئول از این هرج و مرج ناراحت شده بودند و می‌گفتند، این ثبت‌نام‌کنندگان مقوله‌ی ریاست‌جمهوری را به سخره گرفته‌اند. البته ما نمی‌دانیم این عزیزان که از چهار، پنج روز شوی کمدی با ریاست‌جمهوری به ستوه آمده‌اند، هشت سال استندآپ کمدی در مقام ریاست‌جمهور را چطور تحمل کردند؟ خدا بهشان صبر جمیل عطا فرماید.»

به گزارش ایسنا، آیدین سیارسریع در «جمع‌بندی ثبت‌ نام» نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در روزنامه «قانون» نوشت: «بیست‌وهفتم فروردین ۹۶ را در حالی شروع می‌کنیم که از ظواهر امر برمی‌آید، تنها والده‌ی مرحوم چاوز برای ثبت نام ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور نشده است که امیدواریم این عنصر دلسوز هم وارد انتخابات شود و کشور را از این بحران نجات دهد.

طبق آمار تا الان ۱۳۶۱ نفر با دغدغه‌های گوناگون ثبت نام کرده‌اند. یکی خودش را فاقد برنامه و شعار و تنها «خسته» معرفی کرده، یکی می‌خواست تریاک را آزاد کند و دیگری می‌گفت برای ارضای حس قدرت‌طلبی‌ام آمده‌ام. بعضی از دوستانِ مسئول از این هرج و مرج ناراحت شده بودند و می‌گفتند، این ثبت‌نام‌کنندگان مقوله‌ی ریاست‌جمهوری را به سخره گرفته‌اند. البته ما نمی‌دانیم این عزیزان که از چهار، پنج روز شوی کمدی با ریاست‌جمهوری به ستوه آمده‌اند، هشت سال استندآپ کمدی در مقام ریاست‌جمهور را چطور تحمل کردند؟ خدا بهشان صبر جمیل عطا فرماید. در کنار این گروه اول، یک سری هم برای اعتراض و تلنگر آمده بودند. طرف پیش خودش محاسبه می‌کند که اگر من در روزهای عادی همین‌طور با پلاکارد بروم بیرون و اعتراض کنم (شما فکر کنید به انقراض گرازها) کلی برچسب می‌خورم، کلی هم بهم می‌خندند. لااقل در این روزها که مسئولان فرصت رسیدگی به آزادی بیان را ندارند، بروم وزارت کشور در قالب ثبت نام حرفم را بزنم. این دیگر تقصیر مردم و اختلاط سنتی و صنعتی نیست. ایراد کار از جایی دیگر است.

در کنار کاندیداهای بیخودی، یک سری از عزیزانِ خودی هم وارد صحنه شده‌اند. مبنای ورود ایشان این گونه است که یک روز از خواب بلند شدند و دیدند روابط کشور با جهان عادی شده، تورم مهار شده، تحریم ها لغو شده و مردم در حال نفس کشیدن هستند. یک ارزیابی‌ای کردند و گفتند اینجوری نمیشه! باید ورود کرد و ورود کردند. بعضی‌ها هم علیرغم این احساس تا الان (ساعت چهارده و سی و پنج دقیقه) ورود نکرده‌اند. در همین راستا یکی از طرفداران آقای قالیباف گفته: «بنده آقای قالیباف را صرفا دعوت نمی‌کنم بلکه با ریسمان درب خانه ایشان می‌روم و به زور هم که شده ضمن احترام به بزرگان دیگر ایشان را به سمت وزارت کشور برای ثبت نام در ریاست‌جمهوری هدایت می‌کنم.»

بنده از آقای قالیباف خواهش می‌کنم تا اتفاق تلخی رخ نداده خودش با زبان خوش به سمت وزارت کشور هدایت شود و حامیان دلسوز را مجبور به استفاده از پلن بی (چوب) و پلن سی (گازانبر) نکند. به هر حال ایشان از ظرفیت‌های کشور هستند و حیف است در اثر مقاومت در برابر کاندیدا نشدن ما این ظرفیت را از دست بدهیم. انشاءالله خدا خودش همه ما را (بدون ریسمان) هدایت کند.»