ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 12.04.2017, 11:15

احمدی‌نژاد بوریس یلتسین ایران می‌شود


لیلاز تاکید کرد که مخاطب رییس جمهور سابق، اصلاح‌طلبان نیستند بلکه مخاطب او مقامات ارشد نظام است. وی احتمالا تبدیل به بوریس یلتسین ایران می‌شود.

سعید لیلاز تحلیلگر مسائل سیاسی واقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در رابطه با ثبت نام محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: از این خبر متعجب نیستم، این تصمیم قابل پیش‌بینی بود، مخاطب آقای احمدی‌نژاد اصلاحات وروحانی نیست؛ بلکه مخاطب او کل نظام است.

او در ادامه تاکید کرد: مخاطب رییس جمهور سابق، اصلاح‌طلبان نیستند بلکه مخاطب او مقامات ارشد نظام است. وی احتمالا تبدیل به بوریس یلتسین ایران می‌شود.

لیلاز گفت: من این مساله را در سال ۸۵ نیز مطرح کرده‌ام و بازهم تکرار می کنم که آقای احمدی ‌‌نژاد می‌تواند این کار را بکند.

او در رابطه با احتمال تایید  یا ردصلاحیت محمود احمدی نژاد بیان داشت: به احتمال بسیار زیاد صلاحیت او تایید نخواهد شد؛ اما اگر تایید شود بهتر است چرا که اگر با سه گرایش رئیسی، روحانی واحمدی‌نژاد وارد انتخابات ۹۶ شویم بهترین انتخابات ریاست جمهوری رقم خواهد خورد؛ چون عیار هر کدام از کاندیداها سنجیده خواهد شد و مشخص می شود که هر کدام چه میزان طرفدار دارند.

لیلاز تاکید کرد: اگر با این سه گرایش وارد انتخابات شویم مشخص می شود چه گرایشی در کشور طرفداران بیشتری دارد.