ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 14.03.2017, 21:34

تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری به ۲۶۰۰ نفر رسید


سرپرست اورژانس کشور گفت: جمع آوری آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در سراسر کشور نشان می دهد که در حوادث این شب ۲ هزار و ۶۰۰ نفر مصدوم شدند.

پیرحسین کولیوند بامداد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود:  از این تعداد دو هزار نفر به صورت سرپایی مداوا و ۶۰۰ نفر به بیمارستانها و مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت: بر اساس این آمار تعداد کل مصدومان سرپایی نسبت به چهارشنبه سوری سال ۹۴ حدود ۵۰ درصد کاهش داشت و تعداد مصدومان بستری و منتقل شده به بیمارستانها نیز ۲۹ درصد کمتر شده است.

سرپرست اورژانس کشور افزود: تعداد فوت شدگان حوادث چهارشنبه آخر سال تا این لحظه( ساعت ۴۴ دقیقه بامداد چهارشنبه) همان یک نفر نوجوان ۱۲ ساله در تهران است، البته حال یک مصدوم در اراک و نیز فرد ۲۷ ساله‌ای که در تهران دو دست و دو پای خود را از دست داد نیز وخیم است.

سازمان پزشکی قانونی پیش از این تعداد فوت شدگان حوادث چهارشنبه سوری سال ۹۴ را ۱۷ نفر اعلام کرده بود که همه آنها مرد بودند.

دو مورد تخلیه چشم در قرچک و شهریار

دو مورد تخلیه چشم در اثر حوادث شب چهارشنبه آخر سال در شهرستان های استان تهران رخ داد.

علی عباسی ارزنانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در اثر برخورد مواد محترقه با مردی حدود ۳۵ ساله، به دو چشم وی آسیب جدی وارد شده است.

وی افزود: یکی از دو چشم احتمال بالای تخلیه دارد که پیگیر اعزام وی به بیمارستان‌های شهر تهران هستیم.

رییس اورژانس بیمارستان امام سجاد اضافه کرد: تا این لحظه ۱۶ مصدوم به این بیمارستان منتقل شده اند.

همچنین بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار مهر ؛ در مرکز درمانی دارالشفاء قرچک نیز یک جوان که بر اثر انفجار نارنجک دستی مجروح شده و به بیمارستان آمده بود، نیاز به تخلیه چشم داشت.

این بیمار پس از انجام مراحل امدادی توسط اورژانس درمانگاه دارالشفاء جهت ادامه درمان به بیمارستان منتقل شد.

رکورد آرامش در چهارشنبه‌سوری شکست

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام کرد که چهارشنبه‌سوری ۹۵ کم‌حادثه‌ترین چهارشنبه‌سوری در سال‌های اخیر بود.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حوادث ناشی از چهارشنبه سوری امسال گفت: همه ساله حوادث چهارشنبه‌سوری به دو بخش تقسیم می‌شود، یکی حوادث قبل از شب چهارشنبه‌سوری که از حدود دو ماه قبل از این شب آغاز می‌شود و دیگری حوادث شب چهارشنبه‌سوری.

وی با بیان این‌که حوادث قبل از فرا رسیدن چهارشنبه‌سوری معمولا شدت و آسیب بیشتری دارد، اظهار کرد: خوشبختانه امسال تا پیش از چهارشنبه‌سوری حتی یک مورد حادثه ناشی از انفجار مواد محترقه و هر نوع حادثه مرتبط با چهارشنبه‌سوری در تهران نداشتیم، این در حالی است که تا پیش از امسال رکورد کمترین حادثه پیش از چهارشنبه‌سوری در پایتخت مربوط به سال گذشته با ۲۲ مورد حادثه بود.

ملکی با اشاره به حوادث چهارشنبه‌سوری نیز گفت: جمع‌بندی این حوادث صبح چهارشنبه اعلام می‌شود، اما آمارهای اولیه حاکی از کاهش حجم عملیات‌ها و حوادث در این شب بود، به‌طوری در سطح شهر تهران تنها دو مورد حادثه انفجار گزارش شد که بلافاصله آتش‌نشانان در محل حاضر شدند.

وی درباره این دو حادثه گفت: یک حادثه در ساعت ۱۸:۵۹ دقیقه سه‌شنبه شب به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۳۱ و ۴۸ و گروه نجات ۱۱ به محل حادثه در خیابان اول نیروی هوایی، خیابان عباسی رهسپار شدند که در پی انفجار مواد محترقه، طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه مسکونی طعمه آتش شد و چهار مرد جوان نیز به شدت آسیب دیدند.

ملکی اضافه کرد: حادثه‌ی دیگر نیز تنها چند دقیقه پیش از این حادثه در ساعت ۱۸:۲۲ در آدرس خزانه، بخارائی شمالی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که در پی آن در طبقه دوم یک ساختمان دو طبقه مسکونی قدیمی، به هنگام ترقه‌بازی انفجاری رخ داده و در جریان آن دو پسر نوجوان به شدت مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان این‌که کمپین‌ها و اقدامات مختلف رسانه‌ها، هنرمندان و ... موثر واقع شد، اظهار کرد: لازم است که از همکاری شهروندان با آتش‌نشانی قدردانی کنم