ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 14.03.2017, 13:05

باهنر: موسوی آزاد شود با کمک آمریکا کودتا می‌کند!


کلمه : محمدرضا باهنر در ادامه اتهام زنی های همیشگی خود به یاران انقلاب، این بار مدعی شده که «میرحسین موسوی اپوزیسیون نظام است و الان اگر آزاد باشد حتما با کمک آمریکا در کشور کودتا می‌کند.»

به گزارش کلمه، این فعال سیاسی که از  عناصر اصلی جریان مدعی اصول و خدا و پیغمبر  محسوب می‌شود در گفت‌وگو با سالنامه اعتماد، در ادعایی جدید گفته است که «تردید ندارم موسوی اگر آزاد شود و بتواند با نیروهای خارجی کودتا کند، حتما می‌کند.»

هرچند به دلیل وجود بیانیه‌ها و سخنرانی‌‌ها و مصاحبه‌های میرحسین موسوی و مهمتر از آن سوابق نخست وزیر دفاع مقدس این رجزخوانی های بی پایه به سادگی قابل رد و تکذیب است و خود باهنر و بزرگترهای ایشان  بهتر از مردم از میزان تعهد و پایبندی میرحسین به اصول واقفند اما به نظر میرسد اظهار نظری تا این حد بی پایه که به بی اعتبار کردن بیشتر صاحب سخن دامن میزند ناشی از عصبانی بودن اقای باهنر از توصیه میرحسین موسوی مبنی بر پرهیز از دروغ گویی باشد.

باهنر پیش از این در مصاحبه‌ای مدعی شده بود به میرحسین موسوی در داخل حصر پیغام داده که اعلام کند در صورتی که آزاد شود تا سال‌ها فعالیت سیاسی انجام نخواهد داد.

وی همچنین مدعی شده در دوران انتخابات نیز به میرحسین موسوی پیشنهاداتی داشته و پاسخ‌هایی نیز به نخست وزیر دوران دفاع مقدس نسبت داده بود.

ادعایی که با واکنش میرحسین موسوی مواجه شد و نخست وزیر محصور دوران دفاع مقدس در اولین ملاقات خانوادگی خود ضمن تکذیب دریافت هر گونه پیغام از سوی باهنر گفته بود: یکی از مهمترین پوسترهای طراحی شده از انقلاب مشروطیت تاکنون پوستر دروغ ممنوع، بود که در سال ۸۸ همه جا دست در دست مردم می‌چرخید. خوب است آقای باهنر هر موقع قصد سخنرانی یا مصاحبه دارد به پیام آن پوستر برآمده از مردم فکر کند.

در پایان این نکته نیز قابل توجه است که باهنر، هنوز با بدیهی‌ترین واژه‌های سیاسی آشنایی ندارد و هر نوع نقد و مخالفت را کودتا می‌داند. در حالی که کودتا همواره توسط گروهی صورت می‌گیرد که نیروی نظامی و سلاح در دست دارند. شبیه آنچه که در ۲۸ مرداد ۳۲ یا ۲۲ خرداد ۸۸ توسط نیروهای نظامی رخ داد.