ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 12.03.2017, 22:22

احسان مازندرانی بازداشت شد


احسان مازندرانی که روز ۲۳ بهمن‌ماه با پایان دوره محکومیتش از زندان اوین آزاد شده بود ظهر روز یکشنبه ۲۲ اسفند ۹۵ در منزل خود بازداشت شد.

احسان مازندرانی ماه گدشته - ۲۳ بهمن‌ماه - با پایان دوره محکومیتش از زندان اوین آزاد شده بود. او آبان ماه ۹۴ به اتهام مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت بازداشت شده بود.

سام حسینی، برادر همسر احسان مازندرانی، به رادیو فردا گفته است، بازداشت آقای مازندرانی در راستای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ صورت گرفته است. به گفت او  این روزنامه‌نگار در اعتراض به «روند غیرقانونی، سیاسی و خودسرانه» بازداشت خود، اعتصاب غذای خشک کرده است.

ماموران بازداشت ادعا کرده‌اند که حکم زندان قبلی احسان مازندرانی به پایان نرسیده و او می‌بایست به زندان باز می‌گشت.

به گفته برادر همسر احسان مازندرانی، این روزنامه‌نگار پیش از آزاد شدن دو بار به صورت کتبی از فتانه فتاحی، مسئول اجرای احکام دادسرای فرهنگ و رسانه، درباره تاریخ دقیق آزادی خود سئوال کرده بود و خانم فتاحی نیز اعلام کرده بود که حبس آقای مازندرانی در ۲۳ بهمن به پایان رسیده است. با این حال ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مدعی شده‌اند که خانم فتاحی در نامه‌ای به حسین طائب، رئیس این سازمان، اعلام کرده که حکم زندان آقای مازندرانی به پایان نرسیده و او باید به زندان بازمی‌گشته اما «فراری و مخفی» شده است.

احسان مازندرانی عصر روز یکشنبه در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده خبر داده که به بند ۶ زندان اوین مشهور به «بند کارگری» منتقل شده است.