ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 11.03.2017, 16:47

واکنش استاندار به تحصن ۱۰۰ نفره یک شهرستان ۱۵ هزار نفره


امام جمعه موقت شهرستان «بشرویه» در خراسان جنوبی با طرح این ادعا که استاندار از ابتدای حضورش در استان حاشیه سازی می کند، به تحصن حدود ۱۰۰ – ۱۵۰ نفره در این شهرستان ۱۵ هزار نفره اشاره کرده و گفت: استاندار به تذکرات محترمانه دلسوزان اسلام توجه نکرد بلکه نامه زشت و تهدید آمیزی را نیز ارسال کرده است»

به گزارش انصاف نیوز، حجت الاسلام رضا بهشتی فر امروز در نماز جمعه در آزادی کامل درباره ی استاندار اتهاماتی را مطرح کرد از جمله گفت: «استاندار مطالبی را عنوان می کند که با هیج دین و مذهب اسلامی سازگاری ندارد و از هیج تفکر دینی و بسیجی بهره نبرده است».

بنا بر ادعای وی، «استاندار در جلسه با هنرمندان ۷ مرتبه می گوید که باید تفکر را تغییر داد، مگر چه تفکری در خراسان جنوبی بجز تفکر انقلابی حاکم است که می خواهید تغییر بدهید؟ استاندار مطرح کند که تفکر طالبانی در استان خراسان جنوبی نفوذ کرده است».

تصاویر منتشر شده در رسانه های محلی نشان می دهد که تحصن معترضان به سخنان استاندار حداکثر به ۱۵۰ نفر می رسد. شهرستان «بشرویه» در خراسان جنوبی، بالغ بر ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد.

در حالی که حل مشکلات معیشتی از سوی دولت به عنوان یکی از اولویت ها مطرح می شود، اما برخی مخالفان دولت در آستانه ی انتخابات اعتراض به مسایل حاشیه ای را پررنگ کرده اند.

روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی حدود ۲۰ روز پیش در توضیح برداشت هایی از سخنان او اعلام کرده بود: «استاندار خراسان جنوبی که صبغه و سابقه فرهنگی زادگاهش خراسان شمالی که به عنوان «سرزمین گنجینه فرهنگ ها» شناخته شده است را در خاطر داشت و در آنجا زنان اقوام گوناگون با حفظ مواریث و فرهنگشان، در نهایت پوشیدگی، در حالی که هنرمندان موسیقی سنتی در مراسمات مختلف هنرنمایی می کنند، در این مجالس حضور می یابند را یادآور شد و افزود: در خراسان شمالی که مراسم سنتی برگزار می شود ؛ زنان می رقصند، مردان می رقصند که این شادمانی با آموزه های دینی منافاتی ندارد .

آنچه بدیهی است رقص ذکر شده بیشتر حرکات موزون که یک هنر آیینی است مد نظر بوده که در دیگر نقاط ایران عزیز از جمله خراسان رضوی, سیستان و بلوچستان ، کردستان، لرستان و بسیاری استان های دیگر اجرا می شود و رقص مختلط و هنجارشکنانه که نه تنها با آموزه‌های دینی بلکه با اخلاقیات انسانی نیز در تضاد است، مد نظر نبوده است و قطعا آقای استاندار که وابسته به خاندان معظم سادات است ، نه تنها با این ابتذال مخالف بوده و نه تنها این برداشت ناصواب و تحریف شده را به شدت تکذیب کرده ، بلکه آن را بشدت تقبیح می نماید». [لینک متن کامل اطلاعیه استانداری]