ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 17.02.2017, 10:30

وزارت بهداشت نباید کمبود منابع خود را از جیب کارگران جبران کند


جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
ایلنا
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت نباید به دنبال جبران کمبود منابع خود از جیب کارگران باشد و پیشنهاد می دهم، برای حل مشکلاتش برنامه ریزی کند.
سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تلاش وزارت بهداشت برای دستیابی به منابع بخش درمان تامین اجتماعی گفت: این اموال عمومی است و نباید وزارت بهداشت کمبود منابع خود را با دست‌اندازی به اندوخته کارگران جبران کند.
وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های طرف قرارداد به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده‌اند که در صورت عدم پرداخت معوقات این سازمان دیگر دفترچه‌های تامین اجتماعی را نخواهیم پذیرفت، ادامه داد: این رویکرد مناسب نیست و نباید در دولت ایجاد شود، بلکه باید دو وزارتخانه کار و بهداشت با هم هماهنگ بوده و به نحوی عمل کنند که در انجام وظایف قانونی هیچ‌یک خللی ایجاد نشود.
جلودارزاده با اشاره به افزایش تعرفه‌های درمانی اظهار کرد: هزینه درمان یک کارگر در بخش دولتی نباید بیش از هزینه درمان وی در مراکز ملکی تامین اجتماعی باشد و اگر چنین حالتی ایجاد شود از عدالت به دور است. به دو وزارتخانه پیشنهاد می‌دهم که مشکلاتشان را در حضور رئیس‌جمهور حل کرده و در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی بخشی از دارایی های کارگران است و در حال حاضر بدهی‌های دولت به این سازمان رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: برای اینکه سازمان تامین اجتماعی بتواند به عنوان حافظ منافع کارگران سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام داده و حقوق بازنشستگان را پرداخت کند، بهتر است؛ مطالبات این سازمان هر چه سریعتر پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه این بدهی‌ها سالها است که  وجود دارند، تصریح کرد: واگذاری مراکز اقتصادی از طرف دولت به سازمان تامین اجتماعی به عنوان بدهی بعضا زیان‌ده بوده و نه تنها به منابع این سازمان اضافه نمی‌کند، بلکه ضررهای آن بخش‌ها را به تامین اجتماعی منتقل می‌کند. پس بهتر است به جای این واگذاری‌ها، مطالبات را به حساب سازمان واریز کنند و به این شکل تسویه حساب انجام شود.