ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 16.02.2017, 20:35

احتمال اعزام نیروی زمینی از سوی آمریکا به سوریه


آناتولی: شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه احتمالا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور پیشنهاد خواهد داد تا به سوریه به صورت رسمی نیروی زمینی اعزام کند.

این مقام پنتاگون با اعلام اینکه پیشنهاد اعزام نیروی زمینی به سوریه را به دونالد ترامپ ارائه خواهند کرد، گفته است که تصمیم گیرنده نهایی در مورد این وضوع، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

وی در این رابطه گفت: احتمال اعزام نیروی زمینی برای مدت مشخصی به سوریه وجود دارد.

ترامپ ماه پیش از جیم ماتیس، وزیردفاع آمریکا خواسته بود تا ظرف یک ماه طرحی را برای سرعت بخشیدن به مبارزه با داعش ارائه دهد.

از سوی دیگر، یک مقام پنتاگون در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که در حال حاضر چنین طرح و پیشنهادی وجود خارجی ندارد.

در صورت تایید چنین طرحی از سوی ترامپ، آمریکا برای اولین بار بعد از جنگ عراق به خارج از مرزهای خود به شکل رسمی نیروی زمینی اعزام خواهد کرد.

درحالی که ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا در ماه های اخیر درحال فراهم آوردن مقدمات محاصره رقه پایتخت خودخوانده داعش بوده، بسیاری از کارشناسان شکست داعش در این شهر توسط پ.ی.د شاخه سوریه ای گروه تروریستی پ.ک.ک و برخی گروه های شبه نظامی عرب را غیرممکن می دانند.

آمریکا از مدتی پیش درحال رایزنی با مقامات ترک برای مشخص شدن نقش ارتش ترکیه در عملیات رقه بوده و اگرچه مقامات پنتاگون از مثبت بودن مذاکرات خبر می دهند اما هنوز چیزی قطعی نشده است.

سی‌ان‌ان اعلام کرده است که موضوع دادن تضمین از سوی نیروهای زمینی آمریکا به آنکارا در مورد اینکه گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د علیه منافع ترکیه اقدام نخواهد کرد، نیز از موضوعات مهم در روند آغاز عملیات رقه خواهد بود.

تغییر در تعداد و بازه زمانی حضور نظامیان حاضر آمریکا در عراق نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در خبر سی‌ان‌ان است.