ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 14.02.2017, 12:43

پایان اعتصاب غذا و داروی عیسی سحرخیز


عیسی سحرخیز زندانی سیاسی پس از ۳۰ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش کلمه، او همچنین از ۱۵ روز پیش در اعتصاب دارو به سر می‌برد. قبل از شکستن اعتصاب، فشار خون این زندانی سیاسی به ١٨ روی ١٠ و قند خون نیز زیر ٨٠ رسیده بود.

عیسی سحرخیز در اعتراض به «قانون شکنی‌ها، نقض مفاد قانون اساسی، حقوق شهروندی و حقوق مصرح برای زندانیان سیاسی و مطبوعاتی»‌ دست به اعتصاب غذا زده بود.

پیش از این عسی سحرخیز گفته بود که دلیل اعتصاب غذای او مخالفت «مقام‌های عالی‌رتبه قضایی و امنیتی از جمله دادستان تهران» با «پیشنهاد کمیسیون پزشکی زیر نظر اداره پزشکی قانونی مبنی بر اعطای شش ماه طول درمان خارج از زندان و بیمارستان» برخلاف مواد فصل سوم ایین دادرسی کیفری است.

این روزنامه نگار زندانی در مورد دلایل اتخاذ چنین تصمیمی توضیح داده است که بر خلاف نص صریح قوانین و مقررات جمهوری اسلامی از جمله مواد فصل سوم قانون أیین دادرسی کیفری در خصوص اعطای انواع مرخصی به زندانیان، طی پانزده ماه گذشته نه تنها از مرخصی اسحقاقی و استعلاجی محروم بوده، بلکه مقام های عالیرتبه قضایی و امنیتی از جمله دادستان تهران با پیشنهاد کمیسیون پزشکی زیر نظر اداره پزشکی قانونی مبنی بر اعطای شش ماه طول درمان در خارج از زندان و بیمارستان، مخالفت کرده‌اند.