ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 12.02.2017, 20:44

اهواز بار دیگر در خاموشی سوء مدیریت‌ها فرو رفت


از ساعتی قبل به تدریج برق مناطق مختلف اهواز دچار اختلال شد و اکنون تمام مناطق شهر دچار قطعی برق شده‌اند و گزارش‌های مردم حاکی از این است که برخی روستاها و شهرستان‌های دیگر نیز در خاموشی به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا، پس از قطعی برق ۱۴ ساعته روز گذشته در اهواز و ۱۰ شهر دیگر خوزستان که قطعی آب، تلفن و مراکز مخابراتی را به دنبال داشت، از حدود ساعت هفت صبح امروز نیز مجددا تماس‌ها و پیام های مردم از مناطق مختلف شهر حاکی از قطعی برق و شنیده شدن صدای انفجار در برخی از مناطق اهواز و همچنین شهرستان‌هایی نظیر ماهشهر بود. انفجارهایی که ظاهرا در ترانس‌های برق رخ داده بود و بلافاصله پس از آن منجر به قطعی برق در مناطق مختلف شد.

در ساعت حدود ۱۱ صبح امروز نیز تماس‌های مردمی با ایسنا، خبر از قطعی برق در ۱۰ منطقه از اهواز می‌داد که با پیگیری‌های صورت گرفته از مسئولین امر، هاشم والدی مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، در حدود ساعت ۱۳ اظهار کرد: در حال حاضر تنها برق یک منطقه شکاره کوت‌عبدالله دچار اختلال و قطعی شده است و در سایر مناطق اهواز مشکلی در شبکه‌های برق وجود ندارد. با این حال تماس‌های مردمی حاکی از تداوم قطعی برق در برخی از مناطق اهواز و روستاهای حومه اهواز داشت.

یدالله حضرتی (مدیر عامل شرکت توزیع برق  اهواز) در ساعت ۱۲:۴۵ در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر پایداری شبکه برق در اهواز گفت: اکنون اهواز دارای پایدار ترین شبکه برق است و در هیچکدام از مناطق برق مشکل قطعی برق وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در اهواز ۳۳۰ فیدر برق وجود دارد که مجهز به سیستم حفاظتی هستند. هم چنین روی هرکدام از این فیدرها ۱۰۰ ترانس برق وجود دارد که برق مورد نیاز حدود ۵۰-۶۰ مشترک را تامین می‌کند ودر حال حاضر هیچکدام دارای اختلال و مشکل نیستند و مشترکان ما از برق پایدار در تمامی مناطق برخوردار هستند.

همچنین تقی‌زاده (مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان) نیزدر خصوص وضعیت فعالیت مدارس استان در ساعت حدود ۱۴ به خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر تنها برق منطقه کوی ملت در اهواز به علت انجام تعمیرات شبکه دچار مشکل شده بود که تا ساعت ۱۱:۳۰ صبح این مشکلات رفع شد و خوشبختانه هیچکدام از مدارس اهواز تعطیل نشدند.

با وجود تاکید مسئولین امر بر پایداری شبکه برق اهواز، معاون امور استانی استاندار خوزستان در حدود ساعت ۱۳ به ایسنا، گفت: نمی‌توانیم بگوییم که امکان تکرار مشکلات قطعی برق روز شنبه باز هم در روزهای آتی وجود ندارد. این موضوعی نیست که قابل پیش بینی باشد.

از ساعت حدود ۱۸ بعد از ظهر با بارش‌هایی جزئی در اهواز و همچنین بارش‌هایی شدیدتر در ماهشهر از سوی مردم شنیده شدن صدای انفجارها و بلافاصله قطعی برق در مناطق مختلف شهر اهواز گزارش شد و پس از آن نیز در ساعات بعدی به تدریج دیگر مناطق اهواز نیز دچار مشکل قطعی برق شدند. گزارش‌های مردم حاکی از آن است که در شهرستان ماهشهر و در بخش‌هایی از روستاهای حمیدیه و سوسنگرد و همچنین سربندر نیز این مناطق در خاموشی ناشی از قطع برق فرو رفتند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ساعتی پیش در خصوص مشکل قطعی برق در خوزستان به خبرنگار ایسنا گفت: این مشکل طبق گزارشات شبکه توزیع برق مشکل قطعی برق در اهواز سراسری نیست و ممکن است در برخی شهرستان‌ها نیز بعضا شبکه برق دچار مشکل شده باشد اما احتمالا علت این قطعی برق اتصلات محلی و آثار بارش جزئی تاثیرگذاشته بر تاسیسات برقی است.

وی افزود: شرکت توزیع برق در خصوص احتمال قطعی برق مجدد در اهواز هیچ گزارشی از قبل به ما نداده بود.

هاشمی ‌زاده ادامه داد: اکنون در حالی پیگیری و بررسی وضعیت قطعی برق در استان هستیم.

روز گذشته با قطعی برق در اهواز و ۱۰ شهرستان‌ دیگر و به دنبال آن قطعی آب، تلفن‌ها و مراکز مخابراتی، ارتباط ۱۱ شهرستان خوزستان تقریبا قطع شد و مردم دچار سردرگمی و این شهرستان‌ها دچار بی‌نظمی شدند. با این حال از سوی دولت، وزیر نیرو برای بررسی این وضعیت عازم خوزستان شد و پس از بازدید از تاسیسات برقی، جلسه ستاد بحران خوزستان بدون حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، با حضور وزیر نیرو و دو تن از معاونین وزیر نیرو و استاندار و معاونین استاندار خوزستان تشکیل شد.

در نهایت علت قطعی برق روز گذشته، رطوبت شدید و مه گرفتگی و گرد و خاک انباشته شده روی تاسیسات برقی اعلام شد.