ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 11.02.2017, 17:53

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم خوزستان


در پی قطع آب و برق در ۱۱ شهرستان در خوزستان وزیر نیرو از مشکلات به وجود آمده برای مردم خوزستان، عذرخواهی کرد.

به گزارش ایرنا حمید چیت چیان در گفت وگو با خبر ساعت ۱۴ سیما اظهار کرد: از صبر و تحمل مردم در ایجاد مشکل به وجود آمده تشکر می کنم.

وی که ساعتی پیش برای بازدید و بررسی مشکلات به وجود آمده در ۱۱ شهرستان وارد اهواز شده، با اشاره به اینکه دستگاه و تجهیزات برق استان دارای بالاترین استانداردها هستند گفت: به علت همزمان شدن رطوبت بالا و وقوع گرد و خاک پنج نیروگاه استان و حدود یک هزار و ۴۰۰ مگاوات برق درجنوب و جنوب شرق استان از مدار خارج شد.

وزیر نیرو ادامه داد: هم اکنون چهار نیروگاه وارد مدار شده است و فقط نیروگاه رامین خارج از مدار است ولی تا قبل از غروب برق وصل می شود.

چیت چیان افزود: هم اکنون ۹۰ درصد برق شهرها و بیش از ۲۰ درصد برق اهواز وارد مدار شده است و تا ساعت ۱۶ برق تمام شهر اهواز متصل می شود.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات برق استان و خریداری دستگاه شستشوی مقره ها برای ایستگاه و پست های برق خوزستان اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش، به گفته مدیران استانی، مه گرفتگی شدید بعد از گرد و خاک اخیر باعث قطع برق در ۱۱ شهرستان شده که این مساله نیز موجب قطع آب در این شهرستان ها شد