ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 10.02.2017, 23:32

پیشنهاد دو کتاب از سوی میرحسین موسوی به فرزندانش


میرحسین موسوی در یکی از ملاقات‌های خود به دختران خود توصیه کرده بوده است که دو کتاب «دفاعیات مرحوم دکتر مصدق و نامه‌های مصدق» را بخوانند.

به گزارش کلمه، شباهت‌های تاریخی دوران مصدق و وضعیت امروز، زهرا موسوی را واداشت تا به سراغ توصیه سه سال پیش پدر برای خواندن دوباره این دو کتاب برود.

او در همین باره نوشته است: «ملاقات‌های ما در اختر حتی در سیاه‌ترین و امنیتی‌ترین روزها تا تلخی الان مدام با توصیه کتاب‌های گوناگون با تنوع زیاد همراه است. از جمله این توصیه‌ها کتاب دفاعیات مرحوم دکتر مصدق و نامه‌های مصدق است. شرح خاطره این سفارش از سه سال پیش، بماند برای وقتی دیگر که حرف در این موارد زیاد است.

در آخرین ملاقات، همین هفته، وقتی به سیمای پر از مهر والدینم نگاه می‌کردم، توصیه‌ها و احوال رو می‌دیدم و شیشه شفاف وجودشان بیش از هر بار مقابل چشمم بود، از خودم درباره چرایی انقلاب سوال می‌کردم. شب وقتی برگشتم برای چندمین و چندمین بار مشغول خواندن همین دو کتاب درباره بزرگمرد ستایش برانگیز شدم.»

این اولین بار نیست که میرحسین موسوی کتابی را برای خواندن پیشنهاد داده است. پیش از این هم خواندن دو کتاب «وجدان بیدار و گزارش یک آدم ربایی» توصیه کرده بود.

تنها گفتن یک جمله میرحسین به دخترانش کافی بود که کتاب در بازار نشر نایاب شود. او گفته بود: «به هر کسی که می‌خواهد از وضع حال من خبردار شود بگوئید که کتاب “گزارش یک آدم ربایی” گابریل گارسیا مارکز را بخواند.»