ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 09.02.2017, 22:26

حسین کروبی: مسئولین برای دیدار مطهری با محصورین رضایت دادند


صبا شعردوست- دیروز خبر تازه‌ای رسید. خبر به نقل از علی مطهری که گفته بود، با محصورین دیدار داشته است. او در دانشگاه فردوسی مشهد در جمع دانشجویان به سوالی درباره حصر، اینطور پاسخ داده بود که ما کارهایی در این زمینه انجام داده‌ایم و به ما اجازه دادند ملاقاتی با محصوران داشته باشیم تا ببینم اگر آزاد شوند برنامه‌شان چیست، آن‌ها گفته‌اند نظام را دوست دارند و مایل به وحدت هستند که خب این‌ها را به مقامات و رهبری ابلاغ کردیم. ما نمی‌گوییم خطایی نبوده خیلی‌ها اشتباه می‌کنند اما خب هفت سال گذشته است و حصر بدتر از حبس است، در یک خانه دو سه اتاقه بدون روزنامه و تلویزیون که البته اخیراً گذاشتند چند روزنامه وارد شود. تنها این‌ها مقصر نیستند و دوطرف در این جریان مقصر بودند. اگر هم بیایند بیرون دیگر اتفاقی نمی‌افتد مانند زمانی که آیت‌الله منتظری بیرون آمدند و مشکلی پیش نیامد.

این خبر البته توسط علی مطهری تکذیب شد و گفت که از حرفهایش سوء برداشت شده است  و همچنان به دنبال مجوز برای دیدار با محصورین است.  با این حال برای روشن‌تر شدن ماجرا، خبرنگار امید ایرانیان طی تماسی با پسر حجت الاسلام مهدی کروبی، یکی از محصورین از ماجرای این دیدار اطلاع کسب کرد. حسین کروبی به «امید ایرانیان» گفت که تا کنون دیداری صورت نگرفته است اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

آقای مطهری گفته‌اند که دیداری با محصورین داشته‌اند. از جزئیات این دیدار توضیحاتی می‌دهید؟

آقای مطهری از مجلس نهم به دنبال حل موضوع حصر است. در مجلس دهم هم جدی‌تر این موضوع را دنبال می‌کنند و به یک سری نتایجی رسیده‌اند اما این نتایج هنوز منجر به دیدار با محصورین نشده است.

چه نتایجی؟

او مدت‌هاست که این موضوع را پی گیری می‌کند و به یکسری موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند. در واقع با دیدارهایی که داشته‌اند، توانسته‌اند که مسئولان را برای دیداری با محصورین راضی کنند. در واقع مسئولان هم برای صورت گرفتن این دیدار قانع شده‌اند. اما هنوز زمانی برای این دیدار تعیین نشده است. چون ما هم ارتباطی با آقای مطهری نداریم، نتوانسته‌ایم در این زمینه از او سؤال بپرسیم. فقط یکبار سال گذشته، برای تشکر به همراه مادرم، به منزل ایشان رفتیم و طی یک سال گذشته هم ارتباطی نداشته‌ایم. بنابراین هر 2 خانواده یعنی هم خانواده آقای موسوی و هم ما، از موضوع بی اطلاع هستیم

یک نکته‌ای در صحبت‌های آقای مطهری بود اینکه گفته‌اند، محصورین مایل به وحدت هستند. اینطور است؟

آقای کروبی قاعدتاً خودشان را جزو یکی از بینانگذاران نظام بعد از امام می‌دانند. بنابراین مشخص است که چنین فردی، روی نظام و اصل نظام جمهوری اسلامی  بسیار تعصب دارد. بنابراین خود را در چهارچوب نظام تعریف می‌کند. اما اعتقاداتی دارد که منتقدانه است و معتقد است که باید اصلاحاتی در برخی نقاط که به انحراف رفته، صورت گیرد. آقای موسوی و خانم رهنورد هم همینطور. درو اقع فرزندان آقای موسوی و خانم رهنورد هم گفته‌اند که پدر و مادرشان با اصل نظام مشکلی ندارند و فقط اعتقاد دارند که باید جلوی برخی انحرافات را گرفت.

فکر می‌کنید که آیا باید منتظر خبرهای خوش باشیم؟

انشالله. نمی‌دانم. اما اگر صادقانه بخواهم بگویم، هیچ تماس و ارتباط تازه‌ای از طرف کسی ندیده‌ایم که بخواهیم پیش بینی کنیم و یا به مردم خبر خوش یا تازه‌ای بدهیم. اما در این دوره، کمی وضعیت محصورین بهتر شده است و به لحاظ ارتباطی که مطالعه روزنامه و  داشتن تلوزیون است، مشکلی ندارند.