ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 08.01.2017, 0:42

شلاق خوردن خبرنگاری به دلیل انتشار آمار اشتباه


یک خبرنگار در نجف‌آباد، به دلیل انتشار «آمار اشتباه» درباره توقیف چند دستگاه موتورسیکلت با حکم دادگاه ۴۰ ضربه شلاق خورده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، نماینده مردم شهر نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ایران از شلاق زدن یک خبرنگار در این شهر انتقاد کرده است.

به گفته این نماینده، یک خبرنگار در نجف‌آباد، به دلیل انتشار “آمار اشتباه” درباره توقیف چند دستگاه موتورسیکلت با حکم دادگاه ۴۰ ضربه شلاق خورده است.

ابوالفضل ابوترابی، در مصاحبه‌ای که در سایت شخصی خود منتشر کرده، نامی از شاکی پرونده نبرده است اما به گزارش رسانه‌ها، شاکیان این خبرنگار مقام‌های انتظامی بوده‌اند.

ابوترابی گفته است که این خبرنگار در گزارشی درباره توقیف موتورسیکلت‌های دانش‌آموزان یکی از هنرستان‌های نجف‌آباد، آمار توقیف ۸ موتور را ۳۵ دستگاه اعلام کرده بود، اما نشریه او جوابیه و توضیح “دستگاه مربوطه” را هم در پایگاه خبری خود منتشر کرد.

به گفته این نماینده، این مطلب ۲۵ خردادماه منتشر شد و بعد از آن خبرنگار با صدور حکم ورود به منزل شخصی “در اولین ساعات صبح” بازداشت شد. ظاهرا حکم شلاق به‌تازگی اجرا شده است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس ایران، با انتقاد از اجرای این حکم گفته است که “دستگاه‌های اجرایی باید تحمل بیشتری در برابر انتقادهای منطقی و دلسوزانه رسانه‌ها داشته باشند و از چنین برخوردهایی که زمینه سواستفاده تبلیغاتی دشمن را فراهم می‌کند، خودداری کنند.”

او گفته که قاضی می‌توانست برای این خبرنگار “به دلیل جوان بودن، نداشتن سوسابقه و سو نیت، درج به موقع جوابیه شاکی و تفاوت نه چندان مهم در خبر منتشر شده” مجازات‌های دیگری در نظر بگیرد.