ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 07.01.2017, 9:55

نتایج یک نظرسنجی: غربی‌ها معتقدند جنگ جهانی سوم در راه است


نتایج نظرسنجی جدیدی نشان داد، غربی‌ها فکر می‌کنند جنگ جهانی محتمل‌تر از صلح است و پیش‌بینی می‌کنند که حملات تروریستی بیشتری سال ۲۰۱۷ در اروپا رخ دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، نتایج نظرسنجی از مردم کشورهای غربی نشان می‌دهد جنگ جهانی سوم در آستانه وقوع است و جهان در یک قدمی یک درگیری “تمام عیار” است.

نظرسنجی جدید همچنین نشان می‌دهد، مردم تا حدودی نسبت به آینده ناامید هستند و از وقوع درگیری جهانی هراس دارند.

در درگیری خونبار کنونی در سوریه، هر کدام از ابرقدرت‌ها حامی یک طرف هستند و داعش هم به شرارت‌هایش در خاورمیانه ادامه می‌دهد و موجی از اقدامات تروریستی در سراسر جهان به راه افتاده است.

نظرسنجی موسسه “یوگاو” از ۹۰۰۰ تن از ۹ کشور جهان نشان می‌دهد، اکثر مردم باور دارند که صلح جهانی در چشم‌انداز آتی نیست.

مردم آمریکا معتقدند که به احتمال زیاد یک جنگ جهانی رخ می‌دهد و در همین حال، فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها و مردم انگلیس هم “بدبین” هستند. حدود ۶۴ درصد آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که جهان در آستانه جنگ بزرگی است و در مقابل تنها ۱۵ درصد معتقدند که صلح جهانی محتمل است. 

انگلیسی‌ها اندکی امید دارند؛ ۱۹ درصد معتقدند که وقوع صلح محتمل است اما ۶۱ درصد معتقدند که وقوع جنگ احتمال دارد.

در مقابل مردمی از کشورهای اسکاندیناوی از جمله سوئد، ‌فنلاند و نروژ اعتقاد چندانی ندارند که جهان در آستانه جنگ باشد. در بین این کشورها،‌ مردم دانمارک “خوش‌بین‌ترین” مردم نسبت به برقراری صلح هستند؛ ۳۹ درصد دانمارکی‌ها صلح جهانی را پیش‌بینی می‌کنند و در مقابل ۴۵ درصد مخالف آن فکر می‌کنند.

آنتونی ولز، مدیر تحقیقات سیاسی و اجتماعی یوگاو می‌گوید: ترس در میان مردم آمریکا و فرانسه در بالاترین حد است اما به دلایل مختلف. ترس آمریکایی‌ها شاید بیانگر تردید آنها از دوره ریاست جمهوری ترامپ باشد.

نتایج نظرسنجی مشابهی نشان می‌دهد که مردم اروپا و آمریکا، به روسیه به چشم یک تهدید نظامی مهم می‌نگرند. حدود ۷۱ درصد از انگلیسی‌ها احساس تهدید از سوی روسیه دارند و در مقابل ۵۹ درصد آمریکایی‌ها چنین حسی دارند که پایین‌ترین میزان در میان تمامی کشورهایی است که مورد نظرسنجی قرار گرفتند.

همچنین وقوع یک حمله از سوی اکثریت مردم جامعه انگلیس،‌ آلمان و آمریکا پیش‌بینی می‌شود. با این حال، در فنلاند تنها ۲۶ درصد مردم وقوع یک حمله تروریستی را پیش‌بینی می‌کنند و ۶۳ درصد معتقدند که چنین چیزی بعید است.