ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 06.01.2017, 17:30

همه باید به شعار «ایران برای همه ایرانیان» بازگردیم


سخنرانی مصطفی تاج‌زاده، عضو ارشد جبهه مشارکت، در دفتر حزب اتحادملت منطقه گلستان

مصطفی تاج‌زاده در جلسه با حزب اتحادملت منطقه گلستان گفت:

* امروز کشور با مشکلات ژرفی روبروست، در این باره کزارشی به رهبری داده‌اند که ایشان به خصوص درمورد مسایلی همچون اعتیاد و حاشیه نشینی مردم اشک ریخته‌اند.

* ما در کشور سرمایه‌های انسانی خوب و امکانات کافی داریم، اما با وجود این همه جناح‌ها توافق داریم که وضع خوبی نداریم، سرچشمه این مشکلات از کجاست؟

* بعضی می‌خواهند آن را به خارج ربط بدهند، اما مساله اینجاست که الان چهار دهه است که استقلال داریم، پس جایی از کار خراب است.

* خارج و غرب نقشی در وضع امروز ما ندارد، مردم ما هم موضوع و مشکل نیستند، چون این مردم به پای باور‌هایشان هزینه داده‌اند و همچنان ایستاده‌اند.

* باید بپذیریم تقصیر ما و تمام کسانی است دست اندرکاریم، فصل مشترک همه مشکلات مدیریت ماست که نتوانسته‌ایم مثبت عمل کنیم.

* حال سوال اینجاست که چه باید کرد؛ اینکه این وضعیت را ادامه دهیم یا اینکه طرحی نجات دهنده در بیاندازیم. دو راه داریم که البته اختلافی هم زیاد است که البته این راه‌ها می‌تواند منجر به پیشرفت یا سقوط شود.

* امروز همه نیروهای سیاسی در جستجوی عزت کشورند؛ ولی به روش‌های مختلف خودشان.

* باید از راه حل‌های انسدادی پرهیز کرد چرا که مارا از سرمایه‌ها محروم می‌کند.

* برداشت‌های محدود کننده یعنی استبداد. مردم در سال ۵۷ در انقلاب آزادی می‌خواستند و امروز نیز مردم از انقلاب۵٧ دفاع می‌کنند چون آن را با تفسیر آزادی می‌پندارند.

* وقتی مراد و تفسیر از لفظ انقلاب استبداد القا شود، مردم آن را پس می‌زنند، برداشت انسدادی از زیبا‌ترین کلمات هم مخالفت ایجاد می‌کند. اما اگر انقلاب با معنای اصیلش ترجمه شود، جوان امروز در برابر حقیقت سرخم می‌کنند.

* ما باید برگردیم به شعار اصیل سال ۵٧ که شعار «ایران برای همه ایرانیان» از آن برخاست و با استقبال مواجه شد. چرا؟ چون‌‌ همان شعار «همه با هم» بود، نه اینکه مانند برخی اصرار کنیم قطار انقلاب باید در هر ایستگاه عده‌ای را پیاده کند.