ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 02.02.2008, 9:58

وضعیت جسمی دکتر علوی، پژوهشگر زندانی، بسیار وخیم است


خبرنامه امیرکبیر: گزارشات رسیده از زندان گوهردشت حاکی از وخامت حال دکتر علوی، زندانی سیاسی، که ۲۴ امین روز اعتصاب غذای خود را می گذراند، دارد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دکتر علوی پس از ضرب و شتم ۳ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، توکلی، قصابان و منصوری، به این اتهام که دانشجویان را تحریک می کرده، از اندرزگاه ۸ به یکی از سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد و پس از اعتصاب غذای وی در سلول انفرادی به زندان گوهردشت، محل نگه داری زندانیان خطرناک، انتقال داده شد.

دکتر علوی، پژوهشگر زندانی، در حالی که از بسیاری از بیماری ها از جمله نارسایی قلبی و کلیوی رنج می برد و یک بار به خاطر اعتصاب غذا در زندان اوین در بهار سال گذشته چند روزی در بیمارستان بستری شد، در اعتراض به شرایط بسیار ناگوار این زندان از ۲۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

گفته می شود این زندانی سیاسی از چند یک هفته پیش اعتصاب غذای خشک کرده است و امروز پزشک زندان پس از معاینه وی به مسئولین زندان کتبا اعلام داشته که ماندن وی در زندان خطرناک است. گویا مسئولین زندان رجایی شهر قصد دارند با ثابت نگه داشتن شرایط این زندانی اقدام به حذف فیزیکی وی بنمایند.