ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 11.10.2006, 17:24

مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده آسيا به دايره اجرای احكام احضار شد


ايلنا: ساقی باقری‌‏نيا، مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده "آسيا" به شعبه اول دايره اجرای احكام احضار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، به دنبال تأييد محكوميت شش ماه حبس تعزيری مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده "آسيا" از سوی شعبه بيست و هفتم ديوان عالی كشور و ارجاع پرونده اين روزنامه به شعبه اول دايره اجرای احكام، ساقی باقری‌‏‌‏نيا به اين دايره فراخوانده شد.
پيش از اين شعبه ٧٦ دادگاه كيفری استان تهران، ساقی باقری‌‏نيا را به اتهام تبليغ به نفع گروه‌‏های مخالف نظام (گروهك منافقين) و ترويج مطالبی كه به اساس نظام لطمه وارد می‌‏كند، از طريق چاپ عكس و درج مطلبی در خصوص آزادی مريم رجوی، به تحمل شش ماه حبس تعزيری محكوم كرده بود كه اين حكم پس از بررسی در ديوان عالی كشور، مورد تأييد شعبه بيست و هفتم اين ديوان قرار گرفت.
چندی پيش، محمد ترابی، وكيل مدافع مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده آسيا در نامه‌‏ای به رييس ديوان عالی كشور، توقف در اجرای حكم شش ماه حبس تعزيری موكلش را خواستار شده بود.
ساقی باقری‌‏نيا، مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده آسيا نيز در نامه‌‏های جداگانه‌‏ای به رييس قوه قضاييه و رييس حوزه نظارت قضايی ويژه با بيان اينكه در پرونده وی از ذكر كلمه تبليغ در ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی برداشت صحيح و قانونی نشده است، خواستار توقف در اجرای حكم خود و نيز بررسی مجدد پرونده شد.