جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 27.05.2022, 12:36

استفاده روسیه از سلاح‌های ترموباریک در حمله به اوکراین / ویدیو

وزارت دفاع اوکراین نیرو‌های مسلح روسیه را متهم کرده است که مواضع اوکراین را با سلاح‌های ترموباریک هدف قرار داده اند.

به گزارش فرارو، وزارت دفاع اوکراین تاکید کرد که روس‌ها از یک موشک انداز چندگانه TOS-۱ برای حمله به اهداف اوکراینی در نزدیکی نوومیخایلیوکا در منطقه شرقی استان دونتسک استفاده کردند.

راکت انداز ۳۰ یا ۲۴ بشکه‌ای که بر روی تانک T-۷۲ نصب شده است، قادر به شلیک بمب‌های ترموباریک است، نوعی ماده منفجره که از اکسیژن در منطقه اطراف برای ایجاد انفجاری با دمای بالا استفاده می‌کند.

وزارت دفاع همچنین تهاجم روسیه را بزرگ‌ترین و وحشتناک‌ترین جنگ قرن بیست و یکم خواند و از ناتو درخواست کرد که سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه مشابه را فورا به آن‌ها ارائه دهد.

وزارت دفاع اوکراین گفته که این کشور آماده پاسخگویی است. برای انجام این کار، به MLRS [سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه] نیاز داریم.

یک بمب خلاء که به آن بمب آئروسل یا مواد منفجره هواپخش هم می‌گویند، از یک ظرف سوخت با دو شارژ یا خرج انفجاری تشکیل شده است.

می‌توان این بمب را مثل موشک شلیک کرد یا از هواپیما به پایین انداخت. وقتی به هدف برخورد می‌کند اولین خرج انفجاری مخزن سوخت را باز و یک ابر انفجاری وسیع پخش می‌‌کند.

این ابر انفجاری می‌تواند به دریچه باز هر ساختمان یا سنگر که کاملا بسته نبوده، نفوذ کند. سپس خرج دوم این ابر انفجاری را مشتعل می‌کند که در نتیجه ایجاد گلوله آتش بزرگ، موج انفجاری عظیمی درست می‌شود، تمام اکسیژن اطراف را می‌مکد و خلاء ایجاد می‌شود. این بمب می‌تواند.


 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024