جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 27.05.2022, 8:51

هشدار اسرائیل به شهروندانش درباره سفر به کشورهای اطراف ایران

ایندی پندنت: اسرائیل به دلیل آنچه احتمال انتقام تلافی‌جویانه از سوی جمهوری اسلامی عنوان شده است، به شهروندانش در مورد سفر به تعدادی از کشورهای نزدیک ایران هشدار داد.

روزنامه تایمز اسرائیل، جمهوری آذربایجان، بحرین، ترکیه و امارات متحده عربی را کشورهایی اعلام کرد که مقام‌های اسرائیلی در مورد سفر اسرائیلی‌ها به آنجا هشدار دادند.

این هشدارها به‌دنبال انتشار گزارش نیویورک‌تایمز در مورد پذیرش مسئولیت کشتن سرهنگ حسن صیاد خدایی، عضو نیروی سپاه قدس، ازسوی اسرائیل مطرح شده است. به گفته آنها این احتمال وجود دارد که جمهوری اسلامی برای تلافی، بخواهند اسرائیلی‌ها را هدف قرار دهد. نیویورک‌تایمز در گزارش خود به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیلی، نوشته بود که هدف اسرائیل از انجام ترور صیاد خدایی در مرکز تهران، هشدار به حکومت ایران برای متوقف کردن عملیات واحد مخفی ۸۴۰ نیروی قدس سپاه پاسداران است.

صیاد خدایی، سرهنگ نیروی قدس سپاه پاسداران، روز یکشنبه (یکم خرداد) در خیابان مجاهدین اسلام در نزدیکی میدان بهارستان تهران هدف شلیک پنج گلوله قرار گرفت و کشته شد. پس از اعلام خبر کشته شدن این عضو سپاه قدس، برخی مقام‌های جمهوری اسلامی از گرفتن انتقام خون او سخن گفتند. سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در این زمینه عنوان کرد که انتقام خون او را به سختی خواهیم گرفت. این در حالی است که پیش از این نیز مقام‌های جمهوری اسلامی در مورد دیگر افرادی که سال‌های گذشته به همین شکل کشته شده بودند نیز از گرفتن انتقام سخن گفته‌اند.

اما هشدار اسرائیل به شهروندانش برای ممانعت از سفر به کشورهای اطراف ایران، پیش از این نیز سابقه داشته است. فروردین سال جاری باتوجه به حمله‌های موشکی حوثی‌ها به امارات متحده عربی و تهدید شبه‌نظامیان شیعه عراقی تحت حمایت ایران، اسرائیل از شهروندانش خواست از سفر غیرضروری به برخی کشورها از جمله امارات و بحرین خودداری کنند.

پیش از این شورای امنیت ملی اسرائیل اعلام کرده بود در کشورهای همسایه ایران و کشورهایی که با اسرائیل رابطه رسمی ندارند یا در فهرست دشمنان اسرائیل قرار دارند، احتمال اقدام به هدف قراردادن شهروندان اسرائیل بیش از دیگر کشورهاست.

سال جاری شورای امنیت ملی اسرائیل اعلام کرده بود مدتی است تلاش ماموران ایرانی برای برقراری ارتباط با شهروندان اسرائیلی با هدف کشاندن آنها به دیگر کشورها و آسیب رساندن به آنها افزایش یافته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024