چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 26.05.2022, 10:05

وقوع حادثه در پارچین: یک کشته و یک نفر مجروح

‌وزارت دفاع اعلام کرد عصر روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ در سانحه‌ای که در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در پارچین به وقوع پیوست، مهندس احسان قدبیگی جان خود را از دست داد و  یکی دیگر از همکاران ایشان نیز مجروح شد. تحقیقات درباره علت سانحه درحال انجام است.

تحقیقات برای چگونگی علت این سانحه در دست بررسی است.

حادثه تازه در منطقه پارچین، چهار روز پس از کشته شدن حسن صیاد خدایی، سرهنگ سپاه پاسداران رخ داد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مقام‌های اسرائیلی به آمریکا اطلاع داده‌اند که اسرائیل این فرمانده ارشد سپاه پاسداران را کشته است.

منطقه پارچین محل استقرار صنایع نظامی است و اهمیت آن به دلیل وجود سوله تأسیسات نظامی و محل نگهداری ذخایر موشکی و همچنین برخی از تأسیسات هسته‌ای است.

خبرگزاری «ایسنا» درباره این منطقه صنعتی نوشته است: «پارچین نام شهرک و منطقه‌ای است در جنوب شرقی شهر تهران است. بخشی از تأسیسات هسته‌ای ایران در این شهرک قرار دارد. کارخانه‌های صنایع دفاع در پارچین از سال ۱۳۱۱ فعالیت داشته‌اند. تمرکز صنایع مهم دفاعی ایران در این مجموعه به همراه نگهداری ذخایر موشکی و دیگر مهمات متعارف، این سایت را به یکی از تاسیسات قابل توجه دفاعی تبدیل کرده و غربی‌ها نیز آن را جزء تاسیسات راهبردی نظامی تلقی می‌کنند».

ششم تیر ماه ۹۹ نیز انفجاری در منطقه پارچین و خجیر رخ داد. داوود عبدی، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری اسلامی دلیل این اتفاق را انفجار ناشی از «نشت گاز» در خواند و گفت این حادثه تلفاتی نداشته و حریق ناشی از انفجار به سرعت اطفا شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024