پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 17.05.2022, 23:41

خامنه‌ای استمرار قدرت نامشروع خود را در جهل و نادانی مردم می‌بیند

ابوالفضل قدیانی

روز دوشنبه ۱۴۰۱٫۲٫۲۶ خبر دستگیری برادر عزیز دکتر سعید مدنی انتشار یافت.

مدتی قبل، انتشار کتب جدید و تجدید چاپ کتاب‌هایش ممنوع شد و چند ماه بعد که برای فرصت مطالعاتی عازم دانشگاه کلمبیا در آمریکا بود، در فرودگاه پس از گرفتن گذرنامه‌‌اش او را ممنوع‌الخروج کردند.

سعید مدنی یک جامعه‌شناس و پژوهشگر امور اجتماعی است که در بارهٔ ریشه های مشکلات و معضلات اجتماعی مانند فقر، فحشا، اعتیاد، خشونت و ... تحقیق و ماهیت این بلایا را بر ملا و با تحلیل‌های روشن‌گر خود نقش حکومت‌های استبدادی در ایجاد چنین فجایعی را افشا می‌کند.

کار اصلی وی آگاهی بخشی و ارتقاءِ سطح دانش عمومی مردم است و درعین‌حال هم‌چون دیگر فعّالان سیاسیِ منتقد و مخالف استبداد به سرکوب‌ها، مفاسد و ظلم و ستم حکومت استبدادی اعتراض و انتقاد می‌کند.
 
نظام استبداد دینی و در راس آن علی خامنه‌ای، مستبد قدرت‌پرست ایران، از همین آگاهی‌بخشی و ارتقاءِ سطح دانش عمومی به‌شدت در هراس و دشمنی‌اش با انتشار آگاهی روشن و آشکار است زیرا او استمرار قدرت نامشروع خود را در جهل و نادانی عمومی می‌داند و بی‌علت نیست که این چنین جِدّ و جهدی در بستن اینترنت و فضای مجازی به کار می‌برد و به‌همین دلیل است که سعید مدنی‌ها را دستگیر می کند تا آنها را از روشن‌گری باز دارد، اما هرگز قادر به جلوگیری از ارتقاءِ دانش عمومی نخواهد بود زیرا اکثریت مردم به بلوغی رسیده‌اند که اجازه چنین کاری را به حکومت استبداد دینی نخواهند داد.

در هر حال دستگیری سعید مدنی و سایر زندانیان سیاسی، غیرقانونی، ظالمانه و به‌شدت محکوم است و باید هر چه سریعتر همه آنها آزاد شوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024