جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 17.05.2022, 12:28

سنای آمریکا بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تایید کرد

مجلس سنای آمریکا، روز دوشنبه با اکثریت قاطع آرا بسته کمکی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار برای اوکراین را که چند روز پیش به راحتی رای مجلس نمایندگان کنگره آمریکا را کسب کرد اما به سد مخالفت رند پل سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی در این مجلس خورده بود، در مرحله یکی مانده به تصویب نهایی، مورد پذیرش قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، سناتورها با ۸۱ رای موافق در مقابل ۱۱ رای مخالف به این بسته کمکی رای مثبت دادند تا با این رای مثبت به بحث در مورد این لایحه پایان داده و اجازه دهند که برای تبدیل شدن به قانون به مرحله بعد برود. رای گیری برای تصویب نهایی این لایحه قرار است چند روز دیگر برگزار شود.

این یک آزمون مهم برای سنجش میزان حمایت جمهوری‌خواهان از تدوام کمک‌های بشردوستانه و نظامی آمریکا به اوکراین پس از آن که چندین چهره برجسته جمهوری‌خواه، از جمله ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، اندازه این بسته ۴۰ میلیارد دلاری را زیر سوال بردند، به حساب می‌آید.

برخی از جمهوری خواهان، از جمله سناتور بیل هاگرتی قبل از این رای‌گیری اعلام کردند که از آن حمایت نخواهند کرد.

هاگرتی در مصاحبه‌ای به شبکه فاکس نیوز اظهار کرد: من مطمئناً موضعی علیه اوکراینی‌ها ندارم. ما می‌خواهیم پیروزی آن‌ها را ببینیم، اما کمک‌های بیشتری را به آن کشور وارد می‌کنیم در حالی که از کشور خود مراقبت نمی‌کنیم. بهترین کاری که  بایدن می‌تواند انجام دهد توقف جنگی است که او علیه صنعت آمریکا به راه انداخته است.

هاگرتی گفت: “من می‌دانم که سناتورهای دیگری هم اکنون به سختی در مورد این موضوع فکر می‌کنند.”

ترامپ روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از کنگره آمریکا به خاطر پیشبرد این بسته کمکی برای اوکراین در زمانی که والدین در آمریکا به دلیل کمبود تامین در یافتن شیر خشک در قفسه‌های فروشگاه‌ها با مشکل مواجه هستند، انتقاد کرد.

ترامپ در بیانیه‌ای از طریق یک کمیته اقدام سیاسی خود  تحت عنوان آمریکا را نجات دهید گفت: دموکرات‌ها ۴۰ میلیارد دلار دیگر به اوکراین می‌فرستند، با این حال والدین آمریکایی حتی برای تغذیه فرزندان خود با مشکل مواجه هستند.

این بسته کمکی با اکثریت زیادی در مجلس نمایندگان شامل  ۳۶۸ رای موافق در برابر ۵۷ رای مخالف به تصویب رسید. جمهوریخواهان همه نمایندگانی که رای منفی دادند بودند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024