جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 17.05.2022, 7:51

اعلام تعطیلی در تهران و هشت استان دیگر به دلیل آلودگی هوا

استانداری تهران تمام مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات شهر و استان تهران را در روز سه‌شنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام کرد. مدارس و دانشگاه‌های لرستان، خوزستان و کرمانشاه نیز تعطیل اعلام شده و در آذربایجان غربی، البرز، کردستان، مرکزی و همدان نیز مدارس برخی شهرها تعطیل خواهد بود.

عابد ملکی، معاون استاندار تهران، درباره تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها در استان تهران، گفت: تصمیم اعلام تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران در روز سه‌شنبه بر این اساس اتخاذ شد که شاخص آلودگی هوای تهران به ۲۳۸ رسیده است.

ملکی درباره مدارسی که در روز سه‌شنبه امتحان پایان ترم دارند، نیز تاکید کرد: امتحانات پایان ترم و به طور کلی تمام فعالیت‌های مدارس در روز سه‌شنبه تعطیل است.

بر اساس داده‌های شرکت «آی‌کیو ایر» که اطلاعات کیفیت هوا در جهان را منتشر می‌کند، تهران هم‌اکنون آلوده‌ترین کلانشهر جهان است و پس از تهران نیز شهرهای سانتیاگوی شیلی و شانگهای چین در رتبه‌های آلوده‌ترین کلانشهرهای جهان قرار دارند.

رسیدن شاخص آلودگی هوای تهران به ۲۳۸ به معنی وضعیت «بسیار ناسالم» هوا در پایتخت و دیگر شهرهای این استان است.

حدود یک ماه قبل در بیستم فروردین ماه با وجود عبور شاخص آلودگی هوای تهران از ۵۰۰ که به معنای وضعیت «خطرناک» است، دولت و استانداری از اعلام تعطیلی خودداری کردند.

در همان روز سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران، از عدم اعلام تعطیلی تهران انتقاد کرد و گفت که با وجود آنکه شهر تهران در این روز آلوده‌ترین شهر جهان بوده اما تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران بر آن شد تا مدارس و ادارات تعطیل نشوند.

شامگاه دوشنبه بیست و ششم اردیبهشت همزمان با اعلام تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تهران، مقام‌های استانداری لرستان نیز گفتند که تمام فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌های این استان نیز روز سه‌شنبه به دلیل «پدیده گرد و غبار» تعطیل است.

از سوی دیگر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان نیز اعلام کرد که به دلیل «وقوع گرد و خاک شدید» تمام مدارس اهواز و دیگر شهرهای خوزستان در روز سه شنبه تعطیل است اما ادارات این استان با دو ساعت تاخیر کار خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز از تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌های همه شهرهای این استان به علت آلودگی هوا در روز سه شنبه خبر داد و معاون استانداری ایلام نیز گفت: در پی هشدار سطح نارنجی و ورود توده عظیم ریزگردها، تمامی مدارس و مراکز آموزشی و ورزشی این استان در روز سه‌شنبه تعطیل است.

استانداری البرز نیز اعلام کرد که به دلیل آلودگی هوا، مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و دبستان‌ها در نوبت صبح سه‌شنبه در همه شهرهای این استان، به جز طالقان، تعطیل است.

مهدکودک‌ها، مراکز پیش‌دبستانی‌ و مدارس ابتدایی استان همدان و مدارس شش شهرستان استان کردستان نیز در نوبت صبح روز سه‌شنبه تعطیل اعلام شده است.

در آذربایجان غربی نیز تمامی مدارس شهرستان‌های بوکان و سردشت و در استان مرکزی مدارس ابتدایی سه شهر اراک، ساوه و شازند با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا در روز سه‌شنبه تعطیل است.


ایران اینترنشنال



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024