پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 16.05.2022, 11:44

وزارت ارشاد قم یک نمایش را به دلیل حجاب بازیگران و رنگ پرچم توقیف کرد

وزارت ارشاد قم یک نمایش را به دلیل «حجاب بازیگران» و «رنگ یک پرچم» در صحنه نمایش که از آن به عنوان «نماد همجنسگرایی» نام برده شده است، توقیف کرد.

سعید برجعلی، بازیگر و دستیار کارگردان نمایش «رابینسون کروزو» روز یک‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت درباره جزئیات توقیف این نمایش پس از یک شب اجرا در قم گفته است که دستور توقیف با دستور «مدیر کل ارشاد استان» و با وجود تایید دوباره شورای «نظارت و ارزشیابی شهر قم» مبنی بر نبود هیچ‌گونه مشکلی در اجرای این نمایش صورت گرفته است.

این در حالی است که به گفته آقای برجعلی این نمایش درباره «جنگ و صلح» بوده و مسئله چتر نیز با جایگزین کردن چتری با رنگ دیگر قابل حل بوده است.

بازیگر نمایش «رابینسون کروزو» در ادامه درباره موضوع «حجاب بازیگران» نیز گفته است: «حجاب تماشاگران به گروه اجرایی ربطی ندارد و حراست سالن می‌تواند در این زمینه به آنان تذکر بدهد.»

با این حال به گفته آقای برجعلی ماموران حراست با حضور در سالن نمایش در شب اجرا به تماشاگرانی که از نظر آن‌ها حجاب‌شان مسئله داشته، اجازه ورود نداده‌اند.

نمایش «رابینسون کروزو» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی، کارگردان مقیم آلمان در سال ۱۳۹۸ و پیش از همه‌گیری کرونا به مدت ۲۸ شب در قم اجرا شده بود و اردیبهشت امسال نیز بار دیگر از سوی شورای نظارت و ارزشیابی مجوز نمایش گرفت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024