پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 15.05.2022, 11:02

زلنسکی روسیه را به ایجاد بحران غذایی در جهان متهم کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد که ده‌ها کشور در معرض خطر بحران افزایش قیمت مواد غذایی و گرسنگی قرار دارند.

به گزارش العربیه، زلنسکی، یکشنبه ۱۵ مه، از کشورهای جهان خواست با اوکراین متحد شوند تا به گفته او از «بحران غذایی و گرسنگی» در جهان جلوگیری کنند.

او طی سخنانی که از طریق یک ویدیو منتشر شد، گفت یکی از مسائلی که من روزانه با آن سروکار دارم مسئله امنیت غذایی است.

او افزود: «کشورهای بیشتری در حال درک اهمیت این موضوع هستند که روسیه با بستن دریای سیاه و ادامه این جنگ، ده‌ها کشور را در معرض خطر بحران افزایش قیمت مواد غذایی و حتی گرسنگی قرار داده است.»

رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار داشت: «این مسئله انگیزه دیگری برای ما ایجاد کرده تا علیه جنگ متحد شویم و قاطعانه‌تر با یکدیگر همکاری کنیم. اکنون ما خواستار حمایت اوکراین به ویژه از طریق ارسال اسلحه و تلاش برای جلوگیری از گرسنگی هستیم».

در همین حال کشورهای گروه هفت روز گذشته نسبت به خطر بحران غذایی در جهان به دلیل جنگ در اوکراین هشدار دادند.

این گروه با اشاره به اینکه جنگ روسیه در اوکراین به بحران جهانی غذا و انرژی دامن زده و کشورهای فقیر را تهدید می‌کند، تاکید کردند که برای آزادسازی ذخایر غلات اوکراین که روسیه مانع رسیدن آن به کشورهای دیگر شده است، باید اقدامات فوری اتخاذ شود.

در همین رابطه روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی از کاهش ۳۵ درصدی تولید گندم اوکراین نسبت به سال گذشته و افزایش قیمت مواد غذایی خبر داد.

همزمان برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد نیز تأکید کرد که جنگ در اوکراین شکنندگی سیستم‌های کشاورزی و پیامدهای وخیم آن برای امنیت غذایی را نشان داد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024