جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 17.01.2022, 14:28

عکس بر سر مزار شجریان،هم ریاکاری بود؟

روزآروز: همزمان با انتشار عکسی از عزت‌الله ضرغامی، در فضای مجازی که او را بر مزار محمدرضا شجریان، استاد فقید آواز ایران نشان می‌داد، حالا بخش‌هایی از گفت‌وگوی علی جنتی، وزیر ارشاد اسبق با نشریه‌‌ی آگاهی نو مورد توجه قرار گرفته که می‌گوید ضرغامی از جمله مخالفان سرسخت دادن اجازه به آقای شجریان برای اجرای کنسرت در ایران بوده.

جنتی و ضرغامی، چندسال پیش هردو عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند.

جنتی گفته: «جلساتی میان مسوولان فرهنگی وجود داشت که در آن هماهنگی فکری صورت می‌گرفت و نمایندگان دستگاه‌هایی که مستقیم یا غیرمستقیم کار فرهنگی می‌کردند مشارکت داشتند از جمله آقای قالیباف، خاموشی، ضرغامی، مخبر.

آنجا مطرح کردم شجریان شخصیت محبوبی است و‌ مردم به صدای ایشان علاقه دارند و‌ به ایشان سلطان آواز ایران لقب داده‌اند.

این‌که کار ایشان را ممنوع کرده‌اند، پای حاکمیت می‌گذارند. معنایش این است عده‌ای از علاقه‌مندان وی نسبت به کل حاکمیت مساله‌دار شوند، چرا باید این کار را بکنیم؟

گفتند ایشان در بی‌بی‌سی حرف‌هایی زده. گفتیم بالاخره بیش از اینکه الان فاصله گرفته، ایشان را به سمت دیگری هل ندهید. اگر با ایشان صحبت کنیم و مصاحبه کند و بگوید که من با نظام مساله‌ای ندارم، آیا اشکال دارد به کنسرت ایشان مجوز بدهیم؟ نهایتا جز شخص ضرغامی بقیه موافقت کردند

ضرغامی به‌طور جدی مخالفت داشت. من براساس نظر موافق دوستان، با رییس خانه موسیقی صحبت کردم و او مصاحبه‌ای با شجریان انجام داد، خود من مصاحبه را ویرایش کردم، روزنامه ایران هم آن را چاپ کرد؛ اما باز با برگزاری کنسرت ایشان موافقت نشد.»

ضرغامی، همین رفتار  با عباس کیارستمی هم داشته؛ زمانی که فیلم «طعم گیلاس» ساخته کیارستمی قرار بود به جشنواره کن فرانسه فرستاده شود، ضرغامی که آن‌ زمان معاون سینمایی بود، به‌سختی جلوی این کار ایستاده بودو گویا فیلم به اصرار  علی اکبر ولایتی به کن می‌رود.

ضرغامی پس از مرگ کیارستمی مدعی شد کرد که اصلا با رفتن طعم گیلاس مخالفتی نداشته.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024