شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 16.01.2022, 12:50

احتمال محکومیت آونگ سان سوچی به ۱۶۰ سال زندان

آنگ سان سوچی، رهبر سابق میانمار که پس از کودتای نظامی از مقام خود برکنار شده، با اتهامات سنگینی که احتمال صدور ۱۶۰ سال زندان برایش دارد، روبرو است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سوچی تاکنون در ۵ مورد از اتهامات وارده توسط دادگاه دولت کودتاچی میانمار در مجموع به ۶ سال حبس محکوم شده است.

دادگاه مربوط به ۱۱ مورد اتهام سنگین دیگر علیه رهبر سابق میانمار همچنان در حال برگزاری است.

ارتش میانمار اول فوریه سال گذشته به بهانه تقلب در انتخابات سال ۲۰۲۰ این کشور، دست به کودتا زد و شمار زیادی از مقامات دولتی از جمله آنگ سان سوچی طی این کودتا بازداشت شدند.

نظامیان در میانمار به مدت یک سال حالت فوق العاده اعلام کرده‌اند. سوچی ۷۶ ساله نیز از زمان کودتای سال گذشته تحت حبس خانگی به سر می‌برد.

کودتای نظامی در میانمار

ارتش میانمار پس از اتهامات تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ و افزایش تنش سیاسی در این کشور قدرت را از اول فوریه به دست گرفت.

ارتش میانمار در همان تاریخ میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور را بازداشت و اعلام کرد که قدرت مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

پس از آن اعتراضات مردمی به کودتا در سراسر میانمار آغاز و در نتیجه مداخله مسلحانه ارتش علیه معترضان و گروههای شورشی حدود هزار نفر کشته و هزاران نفر نیز بازداشت شده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024